محمد‌علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه مصوبه مجلس هفتم و هشتم تاکنون استفاده از سلاح های سرد را کاهش نداده است اظهار کرد: مصوبه مجلس هفتم و هشتم در حالی به تصویب رسید که پیش بینی شده بود باید ظرف چند سال با کاهش آمار چشمگیر...

وی ادامه داد: در نزاع‌های خیابانی و زورگیری از سلاح های سرد شامل چاقو های ضامن دار ، قمه، خنجر سوء استفاده می‌شد بطوریکه با آمار روز افزون قتل به دست متخلفان مواجه بودیم مجلس مجازات حمل و ساخت سلاح‌های سرد را برابر سلاح‌های گرم تاکید کرد.

پور مختار با اشاره به نحوه برخورد با متخلفانی که سلاح سرد حمل می‌کند و یا می‌سازند تاکید کرد: اگر شخصی سلاح سرد را بصورت آشکار حمل کند مراجع انتظامی، امنیتی و قوه قضائیه با وی مانند کسی برخورد می‌کند که سلاح گرم حمل کرده است و با توجه به نوع تخلف حاملان سلاح سرد با آنها برخورد قانونی خواهد شد و مجازات می‌شوند.

وی افزود: در قانون منع حمل و ساخت سلاح سر با توجه به نوع سلاح با متخلفان برخورد خواهد شد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: موضوع حمل سلاح‌های سرد یکسان است اما نحوه استفاده آن متفاوت است، بنا بر نوع استفاده اشخاص از سلاح‌های سرد بالطبع نوع مجازات آنها متفاوت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران/