محمد جواد کبیر مدیر عامل بیمه سلامت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مشکلات ساختاری در بحث ادغام بیمه‌ها اظهار کرد: در بیمه‌های حوزه وزارت رفاه تفاوت‌هایی وجود دارد مثلا در بیمه سلامت، بیمه درمان را داریم اما بیمه تامین اجتماعی چند لایه‌ای است که علاوه بر خدمات درمانی، خدمات بازنشستگی در آن ادغام است و تا هنگامی که این ساختارها با هم یکسان نشوند ادغام این...
وی ادامه داد: در این راستا حتما باید تفکری اندیشیده شود تا جنس این بیمه‌ها از لحاظ نوع پوششی که انجام می‌دهند با هم یکسان شوند.

کبیر در خصوص اقدامات انجام شده در این بخش نیز گفت: باهمکاری وزارت رفاه، کارگروه‌هایی تشکیل داده‌ایم که در سازمان‌های بیمه‌گر اقدام به یکسان سازی روابط سازمان‌های بیمه‌گر پایه، بسته‌های خدماتی، عقد قرارداد با موسسات، نظام کاهش ارزشیابی، خدمات بستری و خدمات سرپایی کرده‌اند.

مدیر عامل بیمه سلامت ایران بیان کرد: این اقدامات از اول اردیبهشت ابلاغ شده است امیدوارم بتوانیم جلسات هماهنگی سازمان‌های بیمه‌گر را به طور منظم تشکیل دهیم و با هماهنگی این سازمان‌ها چالش‌های موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران/