به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران،روزنامه جام جم در گزارشی با عنوان "توهمی به نام همه‌ چیز دانی" نگاهی به وضعیت افرادی پرداخته که ادعای دانستن و آگاهی از همه چیز را دارند و در این باره می‌نویسد: در زندگی ما همیشه موضوعاتی وجود دارد که در موردشان آگاهی نداریم و بیشتر مواقع با صراحت می‌توانیم بگوییم که آنها را...
 
بزرگترین دشمن دانش نادانی نیست بلکه توهم دانایی و دانش است.
 
مسائل بسیار زیادی در لحظه لحظه زندگیمان وجود دارد که با وجود اینکه حقیقتا آنها را نمی شناسیم فکر می‌کنیم بخوبی از آنها آگاهی داریم. به عبارتی دیگر نمی‌دانیم که نمی‌دانیم و دچار توهم آگاهی و دانش هستیم.
 
این روزنامه در ادامه به موضوعات دلیل علمی و روان‌شناسی توهم همه چیز‌ دانی ، نوع تحلیل موضوعات مختلف در مغز ،‌ارتباط علاقه به موضوع و ماندگاری در حافظه، توهم زایی به عنوان یک بیماری جدی و ... اشاره می‌کند.
 
" سرگردانی زباله های عفونی بین شهرداری و وزارت بهداشت" ، "کودکان بی شناسنامه از اول مهر به مدرسه می‌روند" ، "رئیس جدید راهور: هدف کلان ناجا کاهش تصادفات جاده ای است"، "هشدار وزارت بهداشت در زمینه ورود میوه‌های قاچاق" و " حمایت از خانواده زندانیان بودجه ندارد" از موضوعات دیگری است که روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی خود آن را بررسی کرده است.
 
اما از این خبر بگذریم و سری به گروه شوک روزنامه ایران بزنیم.
 
"شبیه خون پلیس سایبری به شرط‌ بندی های میلیاردی" موضوعی پیرامون اتفاقاتی است که بحث داغ و سوژه روز در رسانه‌ها و جامعه شده است که بیان‌گر ناامنی ، زودباوری برخی از کاربران اینترنتی نسبت به متخلفان در فضاهای مجازی و سوء استفاده آنها از اعتماد افراد جامعه است.
 
ماجرا از این قرار است که متهمان 400 میلیاردی فضای مجازی که با ایجاد سایت ها و وبلاگ‌های موسسات متعدد به روش‌ها و شگردهای مختلف تحت عنوان کمک به بیماران سرطانی، افراد بی بضاعت، کمک به فوتبال کشور و ... به شرط‌ بندی‌های مجازی دست می‌زنند، به دست تیم ویژه پلیس سایبری مازندران شناسایی و دستگیر شدند.
 
"اعدام در ملا عام 3 دزد جنایتکار" ، " گریم ماهرانه برای فرار از زندان" ، " کلید دردسر ساز برای گروگان طلا فروش" و " انتقام عجیب پس از یک جنایت " از موضوعاتی است که صفحه شوک روزنامه ایران به آن پرداخته است.
 
روزنامه بعدی ما، روزنامه همشهری این روزنامه در صفحه شهری خود به موضوع " اصلاح قانون معاینه فنی" ، سردرگم در ترددهای مجلس" پرداخته و می‌نویسد قانون معافیت 5 ساله معاینه فنی خودروهای نو، امسال یک پنجم خوردوهای پایتحت را از معاینه فنی معاف کرده اما عمر کارکرد کاتالیست این خودروها مدت‌هاست به پایان رسیده و از لحاظ ایجاد آلایندگی، سطح قابل قبولی ندارد.
 
در سال جاری 700 هزار خودرو شخصی تهران از انجام معاینه فنی معاف هستند، این در حالی است که پیشنهاد کاهش معافیت فنی از 5 به 3 سال در کمیسیون عمران مجلس مطرح شده است.
 
در ادامه این گزارش نویسنده به مطالبی همچون گذشت 4 سال از آخرین تصمیم مجلس برای رسیدگی به وضع معاینه خودروها در اسفند ماه سال 89 ، نقش معاینه فنی خودروها در آلایندگی هوا، کاهش مراجعه رانندگان به مراکز معاینه فنی کل کشور و ... اشاره می‌کند.
 
" تلاش دوباره تهران برای دوست داشتن کودکان" ، "پیشرفت 95 درصدی طرح احداث پنجمین تونل ترافیکی شهر تهران" و " رسیدگی به فقرا، ایتام و نیازمندان فرهنگ عمومی شد" از موضوعاتی است که روزنامه همشهری در صفحه شهری امروز خود آن را بررسی کرده است.
 
از خبرهای شهر تهران که بگذریم به روزنامه هفت صبح می‌رسیم که در صفحه " من و جنون خود" به موضوعی مشابه موضوع "توهمی به عنوان همه چیز دانی" که روزنامه جام جم در صفحه جامعه خود به آن پرداخته با عنوان "محرومان و بی‌سوادان و ... " اشاره می کند که در این باره می‌خوانیم.
 
"آرزو داشتن خوبه ولی در صورتی که به خواب و خیال تبدیل نشود، اگر بگذاریم کسی این مزخرفات را بهت بقبولونه خودت ضرر می‌کنی."
این‌ها سخنان یک پدر بی‌کار است که آشنای قدیمی‌اش رئیس جمهور آمریکا شده که در طرح اشتغال‌زایی ثبت نام کرده بود اما این طرح به دلایلی متوقف می‌شود و حالا مهم‌ترین شخصیت کشور می‌خواهد به این آشنای قدیمی کمک کند.
 
در این خبر روزنامه‌نگار به مطالبی همچون ضلع مقابل خوش‌بینی و جملات تاکیدی مثبت، بیچارگی و محرومیت به عنوان یک ارزش اخلاقی و اعتبار، افتخار به بی‌سوادی و ... می پردازد.
 
در ادامه نیز این روزنامه در صفحه‌های پرونده روز، زیر آسمان شهر و راهنمای بازار خود موضوع‌های " آقای شورا، شما چقدر حقوق می‌گیرید" ، "سم موجود در سیب، پرتقال و لیموترش قاچاق بیش از حد" و "سمفونی ناموزون بنزین و کرایه تاکسی را بررسی می‌کند".
 
منبع: باشگاه خبرنگاران/