فاطمه دانشور، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت به کارگیری سیاست‌های کارشناسی برای فرزندآوری اظهارکرد: سیاست‌های افزایش جمعیت در مجلس و شورای شهر باید با دقت نظر بیشتر و کارشناسی و براساس تاکیدات مقام معظم رهبری طراحی شود، چرا که برخی از این سیاست‌ها بدون در نظر گرفتن نکات مهم کارشناسی معضلات متعددی را به همراه خواهد...

وی با اشاره به شیوع یک باور نادرست در میان جوانان تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از جوانان فرزند‌آوری را مانع تحقق خواسته‌ها و برنامه‌های خود می دانند که همین امر کاهش ازدواج و فرزندآوری را به همراه داشته است.

البته نباید از مشکلات اقتصادی نیز غافل شد که سهم مهمی در کاهش فرزندآوری دارد.

وی با اشاره به موانع دیگری در ازدواج و فرزندآوری جوانان گفت: افزایش طلاق، آسیب‌های اجتماعی، کاهش دوام زندگی از موارد مهمی است که جوانان تمایلی به ازدواج و در نهایت فرزند‌آوری نداشته باشند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر با اشاره به اهمیت اقتصاد در فرزند‌آوری تاکید کرد: مشکلات اقتصادی موجب شده تا مشوق‌هایی برای فرزندآوری به جامعه تزریق شود اما نباید فراموش کرد که به کارگیری تسهیلات در میان حاشیه نشین‌ها شهر و مهاجرانی که توان تامین معیشت خود را ندارند باعث افزایش جمعیت کیفری شهر می‌شود و این افزایش جمعیت سودی در بر ندارد بلکه معضلات متعددی را در آینده خواهد داشت.

وی ادامه داد: باید با تغییر باور در میان جامعه‌ای که توان افزایش جمعیت کیفی را دارند زمینه‌ افزایش جمعیت را فراهم آورد.

دانشور در پایان گفت: سیاستمداران نیز افزایش جمعیت کیفی را مد نظر دارند و باید با کارشناسی بیشتر و دقیقتر در این حوزه گام برداشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران/