نعمت‌الله خان‌محمدی، فرماندار شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی و هماهنگی دستگاه‌ها در خصوص قهوه‌خانه‌های موجود در سطح شهرستان اظهار کرد: مناطق شمیرانات دارای شرایط گردشگری و دارای آب‌وهوای بسیار خوبی است و افراد بسیاری از اماکن این شهرستان دیدن می‌کنند و در همین راستا رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌های سنتی برای رفاه حال مردم ایجاد شده...

وی افزود: بخشی از این رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند که در این زمینه اصناف موظف شدند تا لیست و فهرست این رستوران‌های غیرمجاز را تهیه و معرفی کنند و این اماکن قانوناً باید تخریب شوند و مابقی رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌هایی که به صورت مجاز و قانونی فعالیت دارند اما بهره‌وری مناسبی ندارند باید ساماندهی شوند.

فرماندار شمیرانات در خصوص افزایش مصرف قلیان در این اماکن در سطح استان تهران تصریح کرد: مسئله مصرف قلیان تنها مختص به قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌های شهرستان شمیرانات نیست بلکه این امر باید در سطح تهران بزرگ مورد بررسی قرار گیرد و برخورد با این اماکن را نباید به صورت بخشی انجام داد.

خان‌محمدی گفت: برای برخورد با قهوه‌خانه‌های غیرمجاز نیازمند برنامه‌ریزی و هماهنگی و هم‌سویی دستگاه‌های متولی هستیم در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت این اماکن تعطیل شوند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی این امر شامل اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف برای صدور پروانه و وزارت بهداشت و درمان در خصوص ممنوعیت مصرف قلیان بر اساس استاندارها مسئول هستند و هر زمانی که این ممنوعیت‌ها ابلاغ شود ما هم می‌توانیم آن‌را در سطح شهرستان اجرایی کنیم.

خان‌محمدی در پایان تأکید کرد: موضوع قهوه‌خانه‌های غیرمجاز سطح شهرستان در حال بررسی و در شورای تأمین برنامه هم مطرح شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران/