سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه محموله كابل مسی و شكایت تعدادی از رانندگان خودروهای باربری كه توام با ضرب و شتم آنها بود موضوع با حساسیت ویژه ای در پلیس آگاهی استان پیگیری و مورد رسیدگی قرار گرفت.


وی افزود: تحقیقات اولیه صورت گرفته توسط كارآگاهان حاكی از فعالیت باندی حرفه ای و سابقه دار در این زمینه بود كه بلافاصله اقدامات علمی و تخصصی برای شناسایی و دستگیری آنها آغاز و گشت های كمین و شكار نیز در محورهای مواصلاتی استان به صورت نامحسوس فعال شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: سرانجام پس از دو ماه كار ویژه عملیاتی و تلاش شبانه روزی كارآگاهان و جمع آوری مدارك و سرنخ هایی از این پرونده ماموران توانستند تمامی محل های سكونت و مخفیگاه های این باند را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یك عملیات همزمان سردسته باند و تمامی اعضای آن را دستگیر كردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: اعضای این باند 8 نفر و همگی آنها دارای اعتیاد شدید به مواد مخدر هستند كه مجموع ارزش سرقت های صورت گرفته توسط آنها 60 میلیارد ریال بوده و با همكاری آنها تعداد 15 نفر مالخر دستگیر شدند.

این مقام انتظامی از كشف 14 دستگاه خودروی سبك و سنگین، یك محموله 23 تنی فرومنگنز به ارزش یك میلیارد و 800 میلیون ریال، 40 دستگاه گوشی تلفن همراه، تعدادی سلاح سرد شامل چاقو و قداره و شوكر ، یك قبضه سلاح جنگی و مقادیری مواد مخدر از مخفیگاه سارقان خبر داد.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته علاوه بر سرقت های به عنف، آدم ربایی، ضرب و شتم و گروگانگیری رانندگان، تحصیل و فروش اموال مسروقه و مصرف مواد مخدر دركارنامه سارقان دستگیر شده است و برای رسیدن به اهداف خود از رفتارهای خشونت آمیز استفاده می كردند.

سردار آقاخانی عدم توقف جهت استراحت در محل های مناسب ، حمل و نقل بار با ارز ش مالی بالا بدون رعایت نکات ایمنی توسط شرکت ها و رانندگی به صورت انفرادی و بدون کمکی را از جمله آسیب ها و خطرات برای رانندگان خودروهای باری عنوان كرد و گفت: به رانندگان محموله ها توصیه می كنیم خودروهای باری را در ساعات پایانی شب در نقاط کور و خلوت پارك نكنند ، از راننده کمکی استفاده كرده و هوشیاری خود را در برابر افراد ناشناسی که به بهانه های واهی به آنان نزدیک می شوند حفظ نمایند.، از چادر های مناسب جهت استتار بارها استفاده كنند در محل های امن و مجهز به دوربین های مدار بسته توقف كرده و نسبت به فعال كردن دستگاه جی پی اس خودروی خود اقدام كنند.



منبع: باشگاه خبرنگاران/