پدر شدن یك پسر بچه 13 ساله انگلیسی بر نگرانی‌های مردم این كشور درباره بالا بودن شمار بارداری‌ها در میان نوجوانان انگلیسی افزوده است...
 
 به گزارش خبرنگار فارس در لندن، كشور انگلیس، در میان تمام كشورهای اروپای غربی، بیشترین شمار بارداری را در میان دختران نوجوان داراست.
شمار بارداری‌های دختران نوجوان در انگلیس 2 برابر تعداد بارداری‌های دختران نوجوان در كشورهای فرانسه و آلمان است.
بر اساس تازه‌ترین ارقام منتشر شده توسط اداره آمار ملی انگلیس، تعداد بارداری‌های زیر سن 16 سال در انگلیس در سال 1999 به میزان 3/8درصد بود اما این میزان در سال 2006 كاهش پیدا كرد و به 8/7 درصد رسید . البته شمار بارداری ها در میان دختران نوجوان در انگلیس همچنان بالا است.
انتشار خبر مربوط به پدر شدن یك پسر بچه 13 ساله در انگلیس، شوك و حیرت شمار بسیاری از مردم این كشور را به دنبال داشته است.
الفی پتن
Alfie Patten پسر بچه 13 ساله انگلیسی و شانتل استیدمن دوست دختر 15 ساله وی كه ساكن منطقه ساسكس Sussex در جنوب شرق انگلیس هستند، صاحب فرزند شده‌اند .
دیوید كامرون رهبر حزب محافظه كار انگلیس با ابراز نگرانی از روند رو به افزایش بارداری در میان دختران نوجوان انگلیسی گفت: این روند كه بچه‌ها امروزه در این كشور بچه دار می‌شوند یك روند بسیار نگران كننده است.
دیوید كامرون افزود: این خیلی خوب است كه شاهد بزرگ شدن بچه‌ها و پدر و مادر شدن آنها باشیم اما نه اینكه در حالی كه خودشان هنوز بچه هستند صاحب بچه شوند و بچه‌ها نباید در این سن و سال به موضوع پدر و مادر شدن فكر كنند.
دیوید كامرون سپس گفت: وقوع چنین مسئله‌ای در این كشور واقعأ نگران كننده است و این مشكلی است كه در نتیجه اشتباه عمل كردن به وجود آمده است و باید این وضعیت درست شود.
ایان دانكن اسمیت از اعضاء حزب محافظه كار انگلیس كه مركزی به نام مركز عدالت اجتماعی را در انگلیس اداره می كند و پیشتر نیز رهبری حزب محافظه كار انگلیس را برعهده داشت، در اظهار نظر خود درباره این حادثه گفت: وجود این موردی كه اكنون رخ داده است و یك پسر بچه 13 ساله پدر شده است نمونه ای از آن نگرانی است كه حزب محافظه كار درباره آن صحبت كرده است و منظور حزب محافظه كار از نامیدن جامعه انگلیس به عنوان جامعه ای از هم گسیخته در واقع وجود چنین مواردی است.
ایان دانكن اسمیت با تأكید بر ضرورت رسیدگی به این مسائل و جلوگیری از وقوع آنها، گفت: این مشكلات در جوامع معینی به وقوع می‌‌پیوندند و لازم است تا به منظور حل این مسئله، توجه‌ها بر روی این جوامع متمركز شود.
گوردون براون نخست وزیر انگلیس نیز در واكنش به این حادثه گفت: من از جزئیات دقیق این مسئله اطلاعی ندارم اما معتقدم همگی‌مان به طور مسلم خواستار این هستیم كه از بارداری‌های سنین نوجوانان اجتناب شود .
از سوی دیگر، اد بالز وزیر كابینه دولت گوردون براون در امور مربوط به بچه‌ها، پدر شدن این پسر بچه 13 ساله انگلیسی را حادثه‌ای بسیار ناخوشایند و غیر عادی توصیف كرد و گفت: ما به عنوان یك جامعه می‌توانیم این اطمینان را به وجود آوریم كه شمار بارداری های نوجوانان در این كشور روند رو به پایینی را در پیش خواهد گرفت .
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news