محرومیت از رانندگی با ۳۰ نمره منفی
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه جریمه های رانندگی باید بازدارنده باشد، گفت: اجازه نمی دهیم رفتارهای غلط رانندگان، عادت شود.

هشدار به رانندگان متخلف

سرهنگ عین الله جهانی ، درباره بی مبالاتی رانندگان متخلف، گفت: بر اساس مقررات راهنمایی و رانندگی اگر راننده ای مرتکب تخلفاتی شود، ممکن است این تخلف در بحث بی احتیاطی و یا بی مبالاتی قرار بگیرد. آیین نامه راهور یکسری اعمال را بر رانندگان تکلیف کرده است. افرادی که از انجام آن اعمال سر باز بزنند، این افراد، افراد بی احتیاطی محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه یکسری از قوانین نیز وجود دارد که راهنمایی و رانندگی، رانندگان را از انجام دادن آنها منع کرده است، اظهار داشت: کسانی که اعمال و رفتاری را که نباید مرتکب شوند، به عنوان افراد بی مبالات محسوب می شوند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا، با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا نگذاریم این رفتارهای غلط به عادت تبدیل شود، گفت: متاسفانه می بینیم که در خیلی از جاها این رفتارها به عادت تبدیل شده است. پلیس نیز با جریمه کردن و در برخی از موارد انتقال خودرو به پارکینگ، اعمال قانون می کند ولی فقط نباید با اعمال جریمه و یا انتقال وسیله نقلیه از تخلفات جلوگیری کرد، بلکه مردم باید خودشان به این نتیجه برسند که این اقدام ما تخطی وتجاوز به حقوق دیگران است.

وی به نمرات منفی که برای رانندگان پر خطر و متخلف در نظر گرفته می شود اشاره کرد و گفت: یکی از مکانیزم ها برای جلوگیری از این تخلفات، دادن نمره منفی است و اگر تعداد نمرات منفی به عدد ۳۰ برسد، این خودروها متوقف خواهند شد و گواهینامه از آنها گرفته می شود و به مدت سه ماه از رانندگی محروم می شوند و در این زمان اگر رانندگی کنند، فاقد گواهینامه برشمرده می شوند که باز هم رانندگی بدون گواهینامه برای آنها تخلف محسوب می شود.

سرهنگ جهانی گفت: رانندگانی که جریمه هایشان بالاتر از یک میلیون تومان باشد، تا زمان تسویه حساب کامل، خودروی آنها متوقف خواهد شد.

 

 

منبع : مهر