از پرونده سقوط جرثقیل در مکه چه خبر
دادستانی در عربستان اعلام کرد متهمان پرونده سقوط جرثقیل در مسجدالحرام که به شهادت 107 حاجی و زخمی شدن 238 نفر دیگر منجر شد، تلاش می‌کنند از پذیرش مسئولیت حادثه فرار کنند.

متهمان پرونده سقوط جرثقیل در مسجدالحرام

خبرگزاری آنا: دادستانی در عربستان اعلام کرد متهمان پرونده سقوط جرثقیل در مسجدالحرام که به شهادت 107 حاجی و زخمی شدن 238 نفر دیگر منجر شد، تلاش می‌کنند از پذیرش مسئولیت حادثه فرار کنند.جلسه محاکمه متهمان پرونده سقوط جرثقیل روز گذشته (پنج‌شنبه) برگزار شد. این جلسه برای نخستین‌بار در حضور یکی از مجروحان حادثه برگزار شد.
 
دادستان دادگاه شیخ عبدالعزیز طویرقی مکه، پرونده 15 صفحه‌ای از توضیحات متهمان پرونده را به قاضی ارائه کرد که در برخی بندها اختلافاتی با آنچه در جلسه گذشته اعتراف کرده بودند، مشاهده شد. آن‌ها تلاش کردند در این جلسه از پذیرش مسئولیت حادثه که منجر به شهادت و مجروحیت تعداد زیادی از حجاج و وارد آمدن خسارت‌های مادی شده بود، سر باز زنند.
 
از سوی دیگر 2 نفر متهمان پرونده در این جلسه از قاضی دادگاه کیفری مکه درخواست کردند تا پایان جلسه محاکمه بعدی به قید وثیقه، نامشان از لیست افراد ممنوع‌السفر خارج شود.
 
یک منبع به روزنامه الریاض گفت: «دادگاه درخواست 2 نفر از متهمان از جمله یک تاجر را دریافت کرد که خواسته بودند درخواست خروج نامشان از لیست افراد ممنوع‌السفر تا جلسه محاکمه بعدی بررسی شود. قرار است جلسه بعدی محاکمه 2 هفته دیگر برگزار شود.»
در جلسه روز پنج‌شنبه تعدادی از متهمان غایب بودند.



منبع: آنا