یك روانشناس گفت: اغتشاش‌های خیابانی این روزها و تظاهرات و راهپیمایی‌‌های خیابانی باعث اختلال و نیز از بین رفتن تمركز كنكوری‌ها برای درس خواندن شده است.

امیرهوشنگ احمدی‌زاده تورزنی، در گفت‌و‌گو با  فارس گفت: با توجه به اغتشاش‌های روزهای اخیر مشكل كنكوری‌ها مضاعف شده است و احساس ناامیدی از درس خواندن برای ورود به دانشگاه به آنها دست می‌دهد.
وی افزود: كنكوری‌ها مدام به این فكر هستند كه آیا كنكور به موقع برگزار می‌شود یا نه و اینكه آیا نتایج قبولی با وجود این اغتشاشها به موقع اعلام می‌شود.
این روانشناس تصریح كرد: مشخصاً وقتی این ناهماهنگی‌ها در جامعه ایجاد می‌شود هیجاناتی را به دنبال دارد و ناخودآگاه نوجوانان و جوانان نیز در جریان این هیجان‌ها قرار می‌گیرند كه این باعث می‌شود به ویژه داوطلبان كنكور از این قضیه ضرر ببینند.
وی افزود: داوطلبان باید در برابر این گونه تفكرات كه رفتن به دانشگاه چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد تمركز خود را از دست ندهند و اجازه ندهند كه جریان‌های خیابانی در سرنوشت آنها اثر منفی داشته باشد.
این روانشناس گفت: داوطلبانی كه خواهان ورود به دانشگاه هستند. می‌توانند با شركت نكردن در راهپیمایی‌های خیابانی و دور ماندن از این فضا از این فرصت برای درس خواندن درست استفاده كنند.
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news