برف مدارس این شهرها را تعطیل کرد
برف و سرما در چهاردهمین روز از فروردین مدارس برخی از شهرهای استان اردبیل را در نخستین روز پس از تعطیلات طولانی عید تعطیل کرد.

برف مدارس اردبیل را تعطیل کرد

 آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد که روز دوشنبه به خاطر بارش برف و سرمای هوا مدارس نوبت صبح شهرهای اردبیل، سرعین، نمین، نیر و هیر در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل می‌باشد.ارتفاع برف در این شهر‌ها که از شب گذشته بارش آن شروع شده به بیش از پنج سانتیمتر و در ارتفاعات تا بیش از ۱۰ سانتیمتر نیز رسیده است.

دمای هوا نیز صبح روز دوشنبه درشهرستان‌های سرعین ۵ درجه زیر صفر، اردبیل، نیرو نمین ۴ درجه زیر صفر، خلخال و مشگین شهر ۳ درجه زیر صفر، کوثر صفر درجه، گرمی مغان یک درجه بالای صفر و بیله سوار و پارس آباد مغان نیز ۴ درجه بالای صفر می‌باشد.

مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز اعلام کرد که در جاده نیر- سراب بارش پراکنده برف و کولاک مقطعی جریان داشته و در جاده خلخال - اسالم نیز یخبندان حاکم می‌باشد.

این مرکز از رانندگانی که قصد عبور از جاده‌های کوهستانی را دارند خواست تا زنجیر چرخ همراه داشته و با احتیاط رانندگی کنند.

هواشناسی استان اردبیل پیش بینی کرد که آسمان استان اردبیل امروز ابری همراه با بارش پراکنده برف و باران بوده و از روز سه شنبه با خروج تدریجی سامانه سرد از استان، دمای هوا افزایش یابد.

 

منبع: ایرنا