هشدار جدی/ احتمال سرازیر شدن سیل و سیلابی شدن رودخانه‌ها
در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، در ساعات شب، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با گردوخاک همراه خواهد بود.

وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور در ۳ روز آینده

براساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی در شرق سواحل خزر و شمال شرق کشور است، همچنین در ساعات بعدازظهر در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی کشور و برخی نقاط دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، شرق و جنوب شرق کشور ابرناکی، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 امروز چهار‌شنبه ‌بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در خراسان شمالی‌، شمال خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران و سمنان و بارش باران گاهی وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر در مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود، همچنین وزش باد شدید و گردوخاک در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و نیمه شرقی یزد پیش‌بینی می‌شود.

 مهم‌ترین مخاطره سامانه‌های جوی در این فصل رگبار موقت شدید همراه با صاعقه بخصوص در مناطق کوهپایه‌ای، تگرگ، سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و تندباد شدید موقت ‌است‌ از این رو به هموطنان توصیه می‌شود، ضمن انجام اقدامات احتیاطی لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی، برای برنامه‌ریزی و انجام سفر یا تردد در استان‌های اعلام شده وضع هوا را از اداره هواشناسی استان خود جویا شوند.

 روزهای پنج‌شنبه و جمعه با گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو در برخی مناطق جنوب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی ارتفاعات جنوب شرق، شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب سبب رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد خواهد شد.

 روز جمعه بعدازظهر در برخی مناطق شمال غرب افزایش ابر، رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 از روز پنج‌شنبه روند افزایشی دما در سواحل خزر خواهیم داشت همچنین امروز دریای خزر و بعدازظهر امروز خلیج فارس مواج است.

 در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید به خصوص در ساعات شب پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با گردوخاک همراه خواهد بود.

 آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، بعدازظهر ابری با رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 18 و 11 درجه خواهد بود.

 روز آینده شهرکرد و زنجان با کمینه دمای صفر درجه سردترین مراکز استان و اهواز با بیشینه دمای 39 درجه بالای صفر و بندرعباس با بیشینه دمای 38 درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان خواهند بود.

 میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا 31 فروردین‌ماه امسال 191.9 میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 211.7 میلی‌متر بود. بنابراین تا این لحظه بارش سال جاری 90.6 درصد بارش سال گذشته است.

 

منبع: دانشجو