وزش باد شدید در تهران
مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید در برخی مناطق کشور از کاهش دید افقی و کیفیت هوا در بخش‌هایی از جنوب غرب و غرب خبر داد.

رعدوبرق و وزش باد شدیددر تهران

احد وظیفه با اشاره به اینکه امروز فعالیت سامانه بارشی در شمال شرق و برخی مناطق شرقی کشور ادامه دارد، گفت: این سامانه در همین مناطق سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد شد و بتدریج از بعدازظهر از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داد: از امروز بعد از ظهر و طی روز سه شنبه(۲ خردادماه) به سبب وزش بادهای جنوبی روی دریای عمان در ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود همچنین طی سه روز آینده در شمال غرب کشور رشد ابر و رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست که بتدریج در روز چهارشنبه(3 خردادماه) با شمالی شدن جریانات، غرب سواحل دریای خزر نیز بارش خواهد داشت.

وظیفه با بیان اینکه دوشنبه و سه شنبه به سبب وزش باد شدید، خلیج فارس و بتدریج دریای عمان مواج می‌شود، اظهار کرد: در برخی ساعات ارتفاع موج به دو تا سه متر نیز خواهد رسید. از بعد از ظهر روز سه شنبه شرایط برای شکل‌گیری توده گرد و غبار روی کشور عراق فراهم است و انتظار می رود در روز چهارشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب، غرب و با غلظت کمتر در شمال غرب کشور دید افقی و کیفیت هوا کاهش یابد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران روز سه‌شنبه صاف دربعدازظهر همراه با افزایش ابر، گاهی اوقات وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گرد وخاک بدون تغییر درجه دما پیش بینی می‌شود.

 

منبع: ایسنا