معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت که جاده هراز هفته آینده به مدت چهار روز صبح ها بر روی خودروهای عبوری بسته می شود.

جاده هراز هفته آینده مسدود می شود

 عباسعلی نجفی عصر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : براساس هماهنگی با پلیس راه ، جاده هراز از 17 تا 20 تیر ماه از ساعت 6 بامداد تا 18 عصر برای اجرای طرح های ترانشه برداری و ایمن سازی ، مسدود است.


وی گفت : همچنین این محور در روز چهارشنبه 21 تیر ماه نیز از ساعت 6 بامداد تا 12 بر روی خودروها بسته خواهد بود .


معاون راهداری مازندران اظهارداشت : رانندگان می توانند از محور سوادکوه و کندوان به عنوان محورهای جایگزین برای تردد استفاده کنند.


جاده هراز به دلیل وضعیت جغرافیایی که در حاشیه کوه و دره بنا شده است، همه ساله به خصوص در فصل زمستان با ریزش سنگ ها از دامنه کوه مواجه است که سالانه به دهها دستگاه خودرو و سرنشینان آن وسایل نقلیه عبوری خسارت وارد می شود.


اداره کل راهداری مازندران در فصل تابستان برای جلوگیری از ریزش این سنگ ریزه طرح ترانشه برداری و ایمن سازی را اجرایی می کند که بعضا تا یک ماه این روند ادامه خواهد داشت.


مازندران 10 هزار و 700 کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد که 3 هزار کیلومتر آن جاده اصلی است و محور هراز پرترافیک ترین محور استان و کشور محسوب می شود.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: دانشجو