کمیته ویژه فنی برای استانداردهای بین المللی بازیافت آب تشکیل شد
کمیته فنی متناظر ایزو «TC282 :Water Reuse» با هدف تدوین استانداردهای بین المللی در زمینه بازیافت آب در پژوهشگاه استاندارد تاسیس شد و آغاز به کار کرد.

کمیته ویژه فنی برای بازیافت آب

به گزارش یکشنبه پژوهشگاه استاندارد، نشست تاسیس کمیته فنی متناظر ایزو TC282 :Water Reuse (بازیافت آب) با حضور کارشناسان بخش آب و فاضلاب و محیط زیست اداره های کل آب و فاضلاب و محیط زیست سراسر کشور، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، وزارت دفاع و پشتیبانی، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه های معتبر در دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.

در این نشست پس از رای گیری میان اعضای حاضر در جلسه «ناهید رشتچی» از شرکت آب و فاضلاب استان البرز به عنوان رییس کمیته، «رامین عزتی» عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی به عنوان نایب رییس و «شکوفه شارخی رضایی» از پژوهشگاه استاندارد به عنوان دبیر این کمیته، انتخاب شدند.

این کمیته فنی در زمینه تدوین استانداردهای بین المللی در بخش بازیافت آب، با مشارکت همه ذینفعان در کشور فعالیت می کند.

دبیرخانه این کمیته فنی، در پژوهشگاه استاندارد مستقر شد.

پژوهشگاه استاندارد به عنوان مهم ترین مرجع پژوهشی و تحقیقاتی نظام استانداردسازی در کشور و نیز پل ارتباطی بین مرکزهای تولید و بکارگیری علم شناخته می شود.

این پژوهشگاه با هدف تکمیل زنجیره علمی ‌کشور و کسب اعتماد ملی نسبت به محصولات و خدمات، درصدد است ضمن هدایت دانشگاه ها و مرکزهای پژوهشی در یک بستر مناسب، به رفع نیازهای علمی‌ استانداردسازی، مقدمات 'تبدیل یافته‌های علمی‌کشور به استاندارد' و 'تدوین استانداردهای پژوهش محور' اقدام کند.

معرفی و انتقال پیشرفت‌های علمی ‌به صنایع، مرکزهای خدماتی و جامعه از دیگر وظایف این پژوهشگاه است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir