امام جمعه گناباد: فرقه دراویش گنابادی شهرستان انقلابی گناباد را بدنام کرده است
امام جمعه گناباد گفت: مردم به شدت از  اینکه این فرقه خود را به گناباد منتسب می‌کند، معترض هستند.

واکنش امام جمعه گناباد به اغتشاشات دراویش

حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب امروز در مشهد با اشاره به اتفاقاتی که در تهران از سوی دراویش منتسب به گنابادی رخ داده است، اظهار داشت: سران فرقه دراویش قبل از انقلاب اسلامی ساکن گناباد بودند که بعد از پیروزی انقلاب به خاطر جنایت‌ها و ظلم‌هایی که مرتکب شدند از این شهرستان فرار و به تهران رفتند.

وی با بیان اینکه سران دراویش ساکن تهران ژست اپوزیسیون به خود گرفته و با نظام مخالفت می‌کنند، عنوان کرد: مردم به شدت از این انتساب ناراحت و به اینکه این فرقه خود را به گناباد منتسب می‌کند، معترضند.

امام جمعه گناباد با اشاره به اینکه نام فرقه براساس نام مؤسس آن نامگذاری می‌شود، افزود: مؤسس این فرقه از دراویش ملاسلطان است و مردم گناباد مدعی هستند باید نام این فرقه را ملاسلطانی بنامند.

صادقی‌نسب با بیان اینکه مردم در اعتراض به این انتساب در حال امضای طوماری هستند، مطرح کرد: این فرقه شهرستان انقلابی و مؤمن گناباد را بدنام کرده است.

وی با اشاره به اینکه از جمعیت 100 هزار نفری شهرستان گناباد، 2.5 درصد آن اهل تصوف و در شهر بیدخت به عنوان مرکز دراویش ساکن هستند، یادآور شد: 2 هزار و 500 نفر دراویش در این شهر زندگی مسالمت‌آمیز خودشان را انجام می‌دهند و هیچ حرکتی از آنها دیده نشده است.

امام جمعه گناباد با تأکید بر اینکه سران این فرقه یا با بیگانگان ارتباط دارند و یا جاسوسی آنها را می‌کنند که مخالف با نظامند، توضیح داد: هرکسی که جرمی را مرتکب شود باید کیفر آن را ببیند.

صادقی‌نسب در پایان با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر رد پای این فرقه دیده شده است، خاطرنشان کرد: سیدمحمد حسینی مجری سابق صدا و سیما از دراویش ساکن تهران بود که با فرارش از کشور، دستور آتش‌ زدن مساجد، پایگاه‌ها و حسینیه‌ها را داده است و بعداً مشخص شد این حرکت در راستای خواسته و دستورات رؤسای این فرقه بوده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com