زمان بارش باران و برف در تهران مشخص شد
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان آسمان نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعات وزش باد شدید، بارش باران و کاهش محسوس دما، در نیمه‌شمالی بارش باران و برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود

تهران بالاخره بارانی می‌شود


بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی از امروز تا صبح فردا (۱۶ تا ۱۷ دی ۱۴۰۲) در سطح استان آسمان نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعات وزش باد شدید، بارش باران و کاهش محسوس دما در نیمه‌شمالی، بارش باران و برف، در ارتفاعات بارش برف، پدیده مه، کولاک برف و یخبندان سطح زمین پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت رخداد رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست. از عصر یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه (۱۷ تا ۱۸ دی) آسمان قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و به دلیل پایداری نسبی جو افزایش نسبی آلاینده‌ها، گاهی غبار محلی و کاهش کیفیت هوا در نواحی پرتردد و صنعتی پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر روز سه‌شنبه (۱۹ دی) تا اواخر هفته با بروز ناپایداری جوی به‌تدریج افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و بارش باران و برف مورد انتظار است.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۱۷ دی) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۱۸ دی) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها غبار محلی و به‌تدریج افزایش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۸- درجه سانتیگراد، سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com