رییس سابق سیا به‌ جرم انتقال اطلاعات به معشوقه‌اش به زندان محکوم شد
رئیس سابق سیا به‌ جرم انتقال اطلاعات محرمانه این سازمان به معشوقه‌اش به دو سال زندان تعلیقی و پرداخت ۱۰۰هزار دلار جریمه محکوم شد.

"دیوید پترائوس" رئیس سابق سیا که پس از افشا شدن روابطش با یک نویسنده با نام "پائولا برادول" مجبور به استعفا از سمت خود شد به‌ جرم انتقال اطلاعات محرمانه به این نویسنده که مشغول نوشتن زندگی‌نامه وی بود به دو سال زندان تعلیقی و پرداخت 100هزار دلار جریمه محکوم شد.

این حکم دو ماه پس از آن صادر شد که وی اتهامات وارده مبنی بر درز اطلاعات محرمانه را پذیرفت. وکیل "پترائوس" هرچند مدعی بود در این پرونده اطلاعات محرمانه منتشر نشده است اما دادستان اعلام کرد: این یک جرم بسیار جدی است. به "پترائوس" برای حفظ محرمانه‌ترین اطلاعات اطمینان شده بود، اما وی به این اعتماد خیانت کرد.

آسوشیتدپرس در گزارشی به نقل از دادستان این پرونده اعلام کرد زمانی که "برادول" در سال 2011 مشغول نوشتن زندگی‌نامه "پترائوس" بود، مدیر سابق سیا 8 پوشه از پرونده‌های طبقه‌بندی شده را که در آنها نام مأموران، نقشه‌های جنگی و حتی یادداشت‌هایی درمورد بحث‌های وی و "اوباما" را شامل می‌شد در اختیار "برادول" قرار داد.

"مارک زید" یکی از وکلای ایالت واشنگتن که معمولاً پرونده کارکنان دولت را به‌عهده می‌گیرد اعلام کرد که حکم صادره علیه "پترائوس" سبکتر از موارد مشابهی بوده که وی پش از این با آنها مواجه بوده است. وی این اقدام دادگاه را "استاندارد دوگانه" نامید.

"پترائوس" پس از استعفا از سمت مدیریت سیا وجود رابطه مخفیانه با "برادول" را پذیرفت. هر دو نفر به‌ صورت علنی عذرخواهی کرده مدعی شدند که این رابطه تنها پس از استعفای "پترائوس" آغاز شده است.

"پترائوس" در سال 2007 به‌عنوان مدیر نیروهای چند ملیتی در عراق مشغول به کار شد و شهرت زیادی یافت.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : tasnimnews.com