جنايت جنگي جديد داعش در تدمر سوريه
اتحاديه اروپا درباره جنايت جنگي جديد گروه تروريستي و تکفيري داعش پس از سيطره بر شهر تاريخي "تَدمُر" (پالميرا) در سوريه هشدار داد.

" فدريکا موگريني " مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا ديروز (پنجشنبه) در بيانيه اي که در بروکسل (پايتخت بلژيک) منتشر شد گفت ، طبق اساسنامه ديوان بين المللي کيفري (اساسنامه رم) کشتار جمعي و تخريب ميراث فرهنگي و باستاني سوريه و عراق به دست تروريست هاي داعش جنايت جنگي به شمار مي آيد.

موگريني با هشدار درباره احتمال ويراني آثار باستاني شهر تدمر (مرکز سوريه) به دست عناصر داعش افزود، تاکنون صدها نفر کشته شده اند و اعمال خشونت بار زندگي هزاران نفر را تهديد مي کند و اين در حالي است که خطر ويراني آثار فرهنگي هم وجود دارد.
مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا تصريح کرد، اين اتحاديه براي جلوگيري از خريد و فروش آثار فرهنگي سوريه و عراق که به طور مستقيم در حمايت مالي داعش و ديگر گروه هاي تروريستي سهم دارد تدابير لازم را اتخاذ کرده است.
پس از سيطره کامل گروه تروريستي و تکفيري داعش بر شهر تاريخي تدمر در سوريه (معروف به مرواريد صحرا) جامعه جهاني درباره احتمال غارت و تخريب آثار باستاني اين شهر ابراز نگراني کرده است.
اعضاي داعش چندي پيش برخي آثار باستاني عراق را تخريب کردند.

 


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:aryanews.com