7 قربانی بر اثر وقوع سیل در شهر کاپ هاییتین
سازمان حفاظت شهری هائیتی اعلام کرد بر اثر وقوع سیل گسترده در شهر کاپ هاییتین دستکم هفت نفر جان خود را از دست دادند.
 

سیل گسترده در شهر کاپ هاییتین

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پورتوپرنس، ساکنان دومین شهر بزرگ هائیتی روز یکشنبه شاهد سیلی بزرگ در بیشتر مناطق شهر بودند. بسیاری از مناطق و خیابان های شهر کاپ هایتین پس از گذشت یک روز از سیل همچنان به رودخانه ای شبیه است که تردد ساکنان آن را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.
 
'جان هنری پتی' مدیر سازمان حفاظت شهری هائیتی با بیان این مطلب که اوضاع در کنترل نیروهای امدادی است، از زخمی شدن و ناپدید شدن شمار زیادی از سیل زدگان خبر داد که با توجه به این موضوع امکان دارد در روزهای آینده بر شمار جانباختگان این حادثه طبیعی افزوده شود.

در این حادثه تاکنون هفت نفر جان خود را از دست داده اند که از آن جمله می توان به جان باختن یک مادر و سه فرزندش اشاره کرد.

مدیر سازمان حفاظت شهری هائیتی همچنین از آب گرفتگی در بسیاری از مناطق شهری و مسدود شدن محورهای مواصلاتی میان شهرکاپ هایتین و روستاهای اطراف خبر داد.

شهرهای هائیتی بدون برنامه ریزی شهری بطور بی سابقه ای درحال گسترش هستند به طوری که بر اثر طوفان های فصلی ساده دچار آب گرفتگی می شوند.

شمار منازل مسکونی که از سیلاب آسیب دیده اند به بیش از سه هزار واحد مسکونی اعلام شده است.

علت این سیل بارش باران های شدید و ورود یک جبهه هوای سرد به هائیتی اعلام شده است.

یک ماه پیش نیز وقوع طوفان سهمگین میتو هزاران ساکن مناطق شرقی هائیتی را آواره کرد.
دولت هائیتی برای مقابله با قحطی و گرسنگی در مناطق طوفان زده به تازگی دستور آغاز کمپینی را صادر کرده است که به نظر می رسد تا حدودی بتواند در چند روز آینده گره از مشکلات طوفان زدگان باز کند.

با گذشت یک ماه از وقوع طوفان سهمگین میتو، همچنان حدود یکصد و 42 هزار نفر در چادرهای موقت اسکان داده شده اند و از کمترین امکانات اولیه بهداشتی رنج می برند.


منبع: دنیای خبر