اعطای مدال مبارزه با تروریسم سازمان سیا به ولیعهد سعودی
رئیس جدید سازمان جاسوسی آمریکا در سفرش به عربستان، مدال افتخار "مبارزه با تروریسم" را به "محمد بن نایف" اعطا کرد.

خبر فوق عجیب: اعطای مدال مبارزه با تروریسم ولیعهد سعودی

"مایک پامپیو"، رئیس سازمان جاسوسی آمریکا، در سفر به عربستان مدال افتخار "مبارزه با تروریسم" را تقدیم "محمد بن نایف"، ولیعهد این کشور، کرد.

5832749_942.jpg

مایک پامپیو اواخر وقت جمعه وارد ریاض شد و بدون اشاره به حمایت مالی عربستان از تروریست‌های داعش و یا تجاوز نظامی این کشور به یمن، مدال "جرج تِنت" را به ولیعهد جوان اعطا کرد.

پامپیو گفت این مدال به دلیل آنچه وی "تلاش برای مبارزه با تروریسم" و برقراری صلح و امنیت می‌داند، به نایف تعلق گرفته است.

"محمد بن نایف" پس از دریافت این مدال مدعی شد: دریافت نشان افتخار "جرج تِنت" نشان می‌دهد جامعه بین‌الملل عربستان را یک مبارز بزرگ در راه نابودی تروریسم می‌داند و تلاش‌های ما تحت پادشاهی "سلمان بن عبدالعزیز" نادیده گرفته نمی‌شود.

5832750_112.jpg

"بن نایف" که وزیر کشور عربستان نیز هست، پس از دریافت نشان لیاقت سازمان جاسوسی آمریکا، تاکید کرد ارتباط میان دو کشور تاریخی و راهبردی است و هر کس تلاش کند میان آنها جدایی اندازد موفق نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: مبارزه با تروریسم یک مسئولیت بین المللی مشترک است. به یک همکاری عمومی برای حذف کامل تروریسم نیاز است و تلاش‌های عربستان بود که به افشای طرح‌های تروریستی متعددی در دیگر کشورها و حتی خنثی سازی آنها منتهی شد.

رئیس سازمان سیا و ولیعهد عربستان درباره افزایش همکاری‌ها میان واشنگتن و ریاض در حوزه‌های امنیتی گفتگو کردند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران