تصاویر دردناک از حمله تروریستی بی سابقه در مصر
تلویزیون مصر گزارش داد تلفات حمله تروریستی به مسجد الروضه به 235 کشته و ۱۳۰ زخمی افزایش یافت.

حمله تروریستی بی سابقه در مصر

 به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز،منابع مصری از کشته شدن دستکم 235 تن در حمله مسلحانه افراد ناشناس به مسجدی در استان سینای شمالی خبر دادند.
 
آنگونه که مسئولان مصری گفته‌اند بیشتر کشته شدگان افراد غیرنظامی هستند که برای ادای نماز جمعه به این مسجد رفته بودند که نظامیان مصری نیز در آن حضور داشتند.

این حمله به مسجد شهرک الروضه در استان سینای شمالی رخ داده و احتمال می‌رود از سوی گروه‌های تندرو وابسته به داعش برنامه‌ریزی شده باشد.
 
1487247_626.jpg

مسئولان امنیتی مصر اعلام کرده‌اند که تعدادی از نظامیان مصری نیز در بین کشته شدگان هستند. مهاجمان مسلح سوار بر چند خودرو به این مسجد حمله کرده‌اند و سپس موفق به فرار شده‌اند.

این حمله به دلیل اینکه یک مسجد و نمازگزاران را هدف قرار داده در نوع خود در مصر بی‌سابقه است گرچه نیروهای نظامی مصری نیز در این مسجد حضور داشته‌اند.

1487252_740.jpg
1487251_427.jpg
1487249_848.jpg

 

 لاریجانی: ریشه‌کنی تمامی اشکال ‌تروریسم، نیازمند تلاش جمعی همه ‌کشورهاست

رئیس مجلس شورای اسلامی، وقوع حادثه انفجار تروریستی در مسجد العریش و جان باختن و مجروح شدن جمع زیادی از نمازگزاران مسلمان مصری را به رئیس مجلس نمایندگان این کشور تسلیت گفت.

 متن پیام علی لاریجانی خطاب به رییس مجلس نمایندگان جمهوری عربی مصر به شرح زیر است:

«جناب آقای علی عبدالعال سید احمد

رییس محترم مجلس نمایندگان جمهوری عربی مصر

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

با کمال تاسف از وقوع حادثه انفجار تروریستی در مسجد العریش و جان باختن  و مجروح شدن جمع زیادی از نمازگزاران مسلمان مصری مطلع شدم.

اینجانب ضمن محکومیت شدید این جنایت ‌هولناک، مراتب تاثر و همدردی عمیق خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران  را به جنابعالی، پارلمان، دولت و مردم مصر اعلام و برای ‌بازماندگان این حادثه ناگوار، صبر و آرامش خاطر آرزو می نمایم. ‌

همان گونه که استحضار دارید ریشه کنی تمامی اشکال ‌تروریسم، نیازمند تلاش جمعی جامعه بین المللی و همکاری همه ‌کشورها برای مقابله جدی با خاستگاه فکری و حامیان این گروه های جنایتکار و تکفیری است.

موقع را مغتنم شمرده احترامات فائقه را تجدید می نماید. ‌

علی لاریجانی
رییس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران»

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: انتخاب