سیگنال منفی روسیه درباره احیای برجام
معاون وزیر امورخارجه روسیه درباره احتمال بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاکید کرد که احتمال آن چندان زیاد نیست

احتمال بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) چندان زیاد نیست

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس درباره احتمال بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاکید کرد که احتمال آن چندان زیاد نیست، اما مسکو آماده است تا سهم خود را در این مسیر به انجام برساند.

ریابکوف تصریح کرد: ما می‌دانیم که تعدادی از شرکای ما و همکاران‌مان در طرف غربی ایده‌های جایگزین دارند و تلاش‌هایی برای هدایت کردن توجهات به داستان‌هایی وجود دارد که تنها می‌تواند به‌شکل غیر مستقیم به برجام مرتبط باشد. در نهایت این، انتخاب آنهاست اما در این صورت، شانس بازگرداندن برجام بیش از پیش کاهش می‌یابد، که در حال حاضر نیز چندان زیاد نیست.

این مقام روس در ادامه تاکید کرد: اما مسکو این توافق را رد نمی‌کند و آماده است تا سهم خود را در این مسیر طی کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: احیای روند مذاکرات برجام به میزان زیادی به انتخاب‌ها در واشنگتن، بروکسل و همچنین پاریس، لندن و برلین بستگی دارد. ما آماده‌ایم تا برجام را به شکلی که به امضا رسید، بازگردانیم ازجمله تضمین 100 درصد ماهیت غیر تحریمی مبادلات ما با طرف ایرانی در چارچوب برجام.

ریابکوف اظهار داشت: اگر غربی‌ها نگاه متفاوتی به این وضعیت، سایر اولویت‌ها و ملاحظات فرصت‌طلبانه داشته باشند، همه چیز به همین شکل باقی خواهد ماند. این تاسف‌برانگیز است، چراکه برجام کمک قابل توجهی به تقویت امنیت منطقه در کنار مزایای دیگر داشت.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir