مخالفت نتانیاهو با شروط حماس برای توافق
نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه گفت جنبش حماس فلسطین شروطی را درباره آزادی اسرا مطرح کرده است که تل‌آویو هرگز آنها را نخواهد پذیرفت

نتانیاهو با شروط حماس برای توافق مخالفت کرد

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت شروط درباره تبادل اسرا باید مشابه توافق قبلی باشد که طی آن در جریان آتش‌بس موقت ماه نوامبر تعدادی از اسرای صهیونیستی در قبال اسیران فلسطینی آزاد شدند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ماهیت این شروط حماس پرده برنداشت. آتش‌بس موقتی که در اواخر ماه نوامبر ۲۰۲۳ صورت گرفت منجر به تبادل بخشی از اسرا میان دو طرف شد و در ابتدای ماه جاری (دسامبر) به پایان رسید.

به نقل از سایت خبری «روسیاالیوم»، نتانیاهو در ادامه مدعی شد رژیم صهیونیستی دنبال تحقق پیروزی مطلق بر حماس در نوار غزه است تا امنیت خود را تضمین کند و به توافقات صلح تاریخی بیشتری دست یابد. وی در ادامه ادعا کرد شکست حماس «محور شرارت» را از نابودی منطقه منع خواهد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بازدید از نیروهای نظامی خود در شمال قدس اشغالی گفت: خط اصلی سیاست ما پیروزی مطلق بر حماس است که برای تضمین امنیت اسرائیل ضروری است. این تنها راهی است که از طریق آن می‌توانیم به توافقات صلح تاریخی (عادی سازی روابط) بیشتری دست پیدا کنیم.

نتانیاهو همچنین در نشست حزب لیکود که رهبری آن را برعهده دارد، درباره جنگ غزه تصریح کرد: پیش از نابودی رهبران حماس به این جنگ پایان نخواهیم داد و این مساله چند ماه طول خواهد کشید نه چند سال.

وی افزود: جنگ را بدون دستیابی به پیروزی همه جانبه که امنیت را به جنوب و شمال باز می‌گرداند پایان نمی‌دهیم. پیروزی مطلق بر حماس ضروری است زیرا امنیت اسرائیل را تضمین می‌کند و ضربه سختی به محور «شرارت» وارد می‌کند.

با وجود اینکه کابینه نتانیاهو با گذشت بیش از ۴ ماه از حمله خود به نوار غزه هنوز نتوانسته اهداف اعلام شده خود یعنی «نابودی» حماس و آزادی اسرا را محقق کند اما نتانیاهو در جلسه لیکود باز هم ادعاهای خود را تکرار کرد و مدعی شد: رهبران حماس را خواهیم کشت و نباید قبل از رسیدن به این هدف جنگ را پایان دهیم. وی همچنین ادعا کرد: ۱۸ گردان از ۲۴ گردان حماس را نابود کردیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید پیروزی در غزه ضربه مهلکی به حماس و متحدان ایران خواهد بود. ارتش رژیم صهیونیستی برای ۱۲۲ روز متوالی است که در میان کمبود غذا، آب، دارو و مراکز خدمات درمانی به حمله ویرانگر خود علیه مردم غزه ادامه می‌دهد. وزارت بهداشت غزه امروز آمار شهدای غزه را ۲۷ هزار و ۴۷۸ شهید و ۶۶ هزار و ۸۳۵ زخمی اعلام کرد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir