موافقت حماس با طرح آتش‌ بسِ جدید آمریکا
پس از اینکه منابع مصری از پیشنهاد جدید آمریکا برای آتش‌بس در غزه خبر دادند، شبکه خبری العربیه هم به نقل از یک منبع بلندپایه در حماس مدعی شد که این جنبش فلسطینی با این طرح آمریکا موافقت کرده است

حماس با طرح آتش‌ بسِ جدید آمریکا موافقت کرد

شبکه خبری العربیه به نقل از یک منبع بلندپایه در حماس مدعی شد که این جنبش فلسطینی با طرح اصلاح شده آمریکا درباره آتش‌بس در غزه موافقت کرده است. پس از اینکه منابع مصری از پیشنهاد جدید آمریکا برای آتش‌بس در غزه خبر دادند، شبکه خبری العربیه هم به نقل از یک منبع بلندپایه در حماس مدعی شد که این جنبش فلسطینی با این طرح آمریکا موافقت کرده است.

العربیه به نقل از این منبع گزارش داد: با ابتکار اصلاح شده آمریکا که مبتنی بر آتش‌بس و بازگشت تدریجی آوارگان است، موافقت کردیم. این در حالی است که منابع رسمی وابسته به حماس، واکنشی به این خبر نداشته‌اند.

ساعاتی پیش نیز روزنامه العربی الجدید به نقل از منابع مصری که در جریان روند مذاکرات مربوط به آتش‌بس در نوار غزه هستند، گزارش داد که مصر با ارسال پیامی، از جنبش حماس خواسته است که به قاهره سفر کند.

این منابع گفتند که مصر قصد دارد حماس را در جریان طرح جدید آمریکا درباره آتش‌بس در غزه قرار دهد و «احتمالا یک هیأت از این جنبش، طی روزهای آتی، وارد پایتخت مصر خواهد شد».

موسی ابومرزوق از رهبران حماس اما به العربی الجدید گفت که هیچ اطلاعی درباره احتمال سفر هیأت حماس به قاهره ندارد، ولی با این وجود، «هنوز برای رسیدن به توافق، فرصت باقیمانده است».

العربیه همچنین به نقل از منبع حماس گزارش داد که یک هیأت از این جنبش، طی روزهای آینده برای بررسی جزئیات این طرح و آغاز اجرای آن، عازم قاهره خواهد شد.

یک منبع مصری نیز گفت که پیشنهاد آمریکا، یک آتش‌بس فراگیر نیست، بلکه توافقی «برای کاهش میزان درگیری است؛ به ویژه اینکه تنش در سطح منطقه هم افزایش پیدا کرده است».

این منبع همچنین تأکید کرد که آمریکا با این پیشنهاد فقط به دنبال «بهبود وضعیت اسرای اسرائیلی و رسیدن دارو و مواد غذایی به صورت موقت [به نوار غزه] است».