فریدون جیرانی به من گفت تو خود جنسی!!
بازیگر سریال «تعبیر وارونه یک رویا» از ویژگی های نقش خود در این سریال که فرد ساده و صادقی است و درگیر یک ماجرای عاشقانه می شود و اینکه در صحنه‌های درگیری بدل نداشته است، سخن گفت.

فرزین صابونی ، بازیگر سریال تعبیر وارونه یک رویا

فرزین صابونی بازیگر سریال «تعبیر وارونه یک رویا» در گفتگویی درباره چگونگی پیوستنش به این سریال که هر شب ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما روی آنتن می رود عنوان کرد: من برای اولین بار در این سریال با فریدون جیرانی کار کردم و او پس از دیدن من با همان چهره خندانش خواست در این پروژه همکاری کنم. جالب است که در همان دیدار نخست آقای جیرانی به من گفت قرار نیست تغییر و گریم خاصی داشته باشم و بیان کرد «تو خود جنسی!»

این بازیگر جوان ادامه داد: البته «تعبیر وارونه یک رویا» اولین کار تلویزیونی من نیست و بیشتر تمرکزم بازی در صحنه تئاتر است. در زمان انتخاب بازیگر سریال «تعبیر وارونه یک رویا» دو نقش برایم پیش بینی شده بود اولی نقش محسن روانبخش که اکنون فرهاد قائمیان آن را بازی می کند و دومی همین نقش فعلی من است که خودم هم بیشتر تمایل داشتم این شخصیت را بازی کنم و به نظرم از بهترین نقش های داستان است، در طول کار هم ارتباط زیادی با نقش برقرار کردم.

بازیگر نقش هاشم جاوید در سریال «تعبیر وارونه یک رویا» با بیان اینکه جیرانی خیلی خوب جزییات این شخصیت را در داستان پرورش داده بود، یادآور شد: هاشم جاوید فرد ساده و صادقی است که در طول قصه با فراز و نشیب های زیادی روبرو می شود و بعد از مدتی درگیر یک ماجرای عشقی و عاطفی می شود. او در برابر مسایل و اتفاقات با نقشه جلو نمی رود بلکه در لحظه تصمیم می گیرد.

بازیگر تئاتر «اسب های پشت پنجره» با اشاره به اینکه هاشم سرانجام جالبی در سریال «تعبیر وارونه یک رویا» خواهد داشت، تصریح کرد: به دلیل پیشینه بازیگری تئاتر، آدم سخت گیری هستم و شب ها که این سریال را می بینم به بازی خودم امتیاز بالایی نمی دهم چرا که می شد بهتر بازی کنم ولی در هر صورت دوستان و اطرافیان و حتی عوامل کارگردانی همه از بازی من ابراز رضایت دارند. امیدوارم با نگاه به ایراداتم در این سریال، در کارهای دیگر جبران کنم.


صابونی که این روزها همچنان مشغول بازی در این سریال است درباره کم و کیف نقش ها عنوان کرد: اندازه و شکل یک نقش برای من اهمیت چندانی ندارد بلکه مهم شخصیتی است که قرار است در قالب او بروم و بازی کنم. نقش هاشم جاوید در این سریال جذابیت بسیاری برایم داشت و همیشه دوست داشتم بطور جدی در سریالی بازی کنم که چنین تیم کارگردانی قوی و بازیگران خوبی داشته باشد و خدا را شکر این آرزو با بازی در این سریال به واقعیت بدل شد. فریدون جیرانی جزو کارگردانانی است که هر بازیگری دوست دارد در کارنامه بازیگری اش با او همکاری داشته باشد.

بازیگر سریال «باغ بلور» درباره بازی در صحنه های اکشن و همچنین لحن بیان نقش هاشم جاوید عنوان کرد: در بسیاری از صحنه های درگیری خودم بدون حضور بدلکار، بازی کردم و در این مجموعه یکسری از تکیه کلام ها و نوع بیان هاشم جاوید را به آقای جیرانی پیشنهاد دادم و او هم پذیرفت.


این بازیگر افزود: در یکی از سکانس های پایانی سریال قرار بود من دیالوگی را بطور عادی بگویم اما هنگام تمرین با خود فکر کردم برای تاثیر بیشتر باید احساسی بیان شود، هنگام تصویربرداری هم آن را احساسی بیان کردم و سکانس آنقدر رمانتیک و خوب از آب درآمد که کارگردان و همه عوامل پشت دوربین برای من دست زدند و تشویق کردند و این جزو بیادماندنی ترین سکانس های بازی ام در این سریال شد.

فرزین صابونی درباره زیرنویس شدن دیالوگ سکانس های بازیگران ارمنی اظهار کرد: به نظر من برای مردم عادی و بینندگان، خیلی راحت تر بود که این سکانس ها را با دوبله تماشا کنند و شاید این روش برای آنها هم جذاب تر باشد اما از لحاظ موضوع و فضای امنیتی سریال و ارزش هنری کار و برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان، کار صحیح و درست همین بود که زیرنویس شود.

وی در پایان با اشاره به فعالیت های کنونی خود یادآور شد: درحال حاضر درگیر اجرای یک تئاتر به نام «سعادت لرزان مردمان تیره روز» هستم. این کار را علیرضا نادری نوشته است و محسن علیخانی آن را کارگردانی کرده است. این تئاتر را ۱۵ سال قبل اجرا کردیم و الان همان گروه دوباره دور هم جمع شدیم و هر روز ساعت ۱۹:۴۵ در سالن تئاتر باران در تقاطع خیابان فلسطین و انقلاب اجرا داریم. این نمایش در سال ۱۳۷۹ در جشنواره تئاتر فجر همه جوایز اصلی را گرفت و در همه رشته ها هم کاندید بود بطوری که این تئاتر نماینده ایران در فستیوال روهر آلمان شد.

فرزین صابونی در نخستین تجربه بازی خود در مجموعه‌های تولید شده شبکه نمایش خانگی، در مجموعه «دندون طلا» به کارگردانی داود میرباقری که نخستین قسمت آن ۱۲ مردادماه روانه بازار شده، در دو نقش «جهان» و «سپهبد» به ایفای نقش می‌پردازد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com