مهران مدیری روی صندلی مهمان دورهمی
مهران مدیری شب گذشته در اولین ویژه برنامه نوروزی دورهمی، با خواننده کشورمان امیرعباس گلاب و مصطفی زمانی بازیگر سینما گفتگو کرد.

تاریخ انقضای عشق مصطفی زمانی

شب گذشته، اولین ویژه برنامه نوروزی دورهمی روی آنتن رفت. مهران مدیری در ابتدای برنامه با اشاره به تغییر عکس‌های دکور برنامه و صحنه گفت:

سفره هفت سین را دوستان چیده اند، اما سبزه نگذاشتیم؛ چون هرسال چندین تن گندم برای رشد سبزه‌ها مصرف می‌شود و آخر عید همه به رودخانه‌ها پرت می‌شوند!

مصطفی زمانی بازیگر سینما و تلویزیون به گفتگو با مدیری پرداخت و در پاسخ به سوال مدیری درباره اتفاقات سال ۹۶ گفت:

سال گذشته شبیه سال ۹۵ بود؛ همه مدت سر کار شهرزاد بودم. خیلی خوب بود؛ چون دائم سرکار بودیم، خود کار بازیگری به من احساس این را می‌دهد؛ که زندگی بهتری دارم.

مدیری به بازی زمانی در سریال شهرزاد اشاره کرد و گفت: این همه اشک را از کجا می‌آوری؟

زمانی در پاسخ بیان کرد شخصیت فرهاد در شهرزاد در عین اینکه باید اخلاق گرا باشد، با پدیده‌ای مثل قباد و بزرگ آقا مقابله می‌کند و عملا، چون توان کاری را ندارد، باید درون خودش بریزد. من‌ بازیگر باید برای این نوع شخصیت‌ها با احساس بازی کنم و این غم را با اشک و حالت‌های این چنینی نشان دهم.

مصطفی زمانی در ادامه در خصوص اولین فعالیت جدی خود مقابل دوربین به ایفای نقش در سریال یوسف پیامبر اشاره کرد و گفت:

۸ بهمن ۱۳۸۳ کارم را با بازی در یوسف پیامبر شروع کردم. قبلش فقط در زندگی بازی کرده بودم و از این کار لذت می‌بردم. از همان دوران کودکی و نوجوانی و جوانی واقع گرا بودم و از انتخاب هایم زود گذر می‌کردم.

مصطفی زمانی بازیگر فیلم سینمایی خط ویژه افزود:

در یک برهه زمانی فوتبال بازی می‌کردم و، چون موهام بلند شده بود و من را استیو صدا می‌کردند. می‌گفتند شبیه استیو مک منمن هستم.

مدیری در ادامه این گفتگو به شیطنت‌های بچگی زمانی اشاره کرد و این بازیگر در پاسخ مدیری اظهار کرد:

یک بار خیلی هوس بستنی کرده بودیم و با پسر خاله‌ها جمع شدیم و بستنی دزدیدیم. اما آخر پدر و مادر‌ها فهمیدند و سخت تنبیه شدیم. آن زمان انجام کاری را که خانواده نفهمند، کیف می‌داد. اما خب فهمیدند و کتک مفصلی هم خوردیم. تا حد مرگ!

مدیری هم در ادامه، با اشاره به خاطرات دوران دانش آموزی خود گفت:

دوره‌ای که مدرسه می‌رفتم، یک معلم ریاضی داشتیم. نمی‌دانم نمره ام کم شده بود یا چیز دیگری، اما بعد از کلاس با لوله بخاری روی سر من کوبید. تنبیه نبود این ها؛ به قصد کشت می‌زدند گاهی.

زمانی همچنین، درباره نقش آفرینی خود در سریال حضرت موسی تصریح کرد:

قرار نیست نقش حضرت موسی را بازی کنم؛ اصلا نمی خواهم این همه پیامبر را بازی نمی‌کنم. زمانی که مرحوم سلحشور زنده بود، به من پیشنهاد کار را داد؛ اما من بازیگر دیگری را برای این نقش معرفی کردم. ایشان وقتی که مریض بودند، گفتند چند سکانس در فیلم وجود دارد که حضرت موسی خواب جدش یوسف پیامبر را می‌بیند و از من خواستند بازی کنم و من هم قبول کردم؛ اما الان با تیم جدید به جدیت حرفی زده نشده و قراردادی هنوز نبستیم.

زمانی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت:

بعضی وقت ها کار‌های خوبی را انتخاب نکردم؛ البته از کاری پشیمان نیستم، اما کار‌هایی بودند که بازی در آن ها برایم راحت نبود.

مدیری با اشاره به نقش فرهاد و شخصیت عاشق پیشه او، از زمانی درباره عاشق شدنش، پرسید و گفت: این جنس بازی یعنی اینکه خودت هم عاشق شدی؟

 یک بار این قضیه و این سوال جایی مطرح شد و گفتم بله! ولی الان از آن دوره بیش از ۶ ماه (تاریخ انقضای حرف‌های من) گذشته است و باید بگویم؛ نه من عاشق نشدم. اگر منظور شما آن گول خوردن جوانی است که دل آدم برود، بله اما اگر دنبال یک عشق و عاشقی پر تب و تاب و پرسوز می گردید؛ نه عاشق نشدم.

زمانی درباره سختی کار بازیگری هم گفت:

اگر بازیگری را جدی بگیرید؛ خیلی سخت است. ولی به نظرم اینکه بگوییم بازیگری مثل کار در معدن است، نه سخت نیست.

زمانی در پایان گفتگو، عینک فرهاد شخصیت مجموعه داستانی شهرزاد را به موزه دورهمی اهدا کرد.

مدیری در ادامه با توجه به موضوع برنامه (مشاغل سخت) تأکید کرد:

طبق قانون استفاده از زنان و کودکان در مشاغل سخت ممنوع است، اما آیا واقعا این قانون اجرا می‌شود؟ البته خود خانم‌ها هم مقصر هستند و دوست دارند کار کنند.

امیر عباس گلاب مهمان دیگر این برنامه بود. او در این برنامه دو قطعه اجرا کرد و سپس به گفتگو با مدیری نشست.

امیر عباس گلاب در ابتدا خواست روی صندلی مهران مدیری بنشیند و مجری دورهمی هم موافقت کرد. مهران مدیری گفت:

اتفاقا همیشه دوست داشتم روی صندلی مهمان برنامه بنشینم و از این زاویه با او صحبت کنم.

مدیری اما لحظاتی بعد گفت:
کلاً تعادلم را از دست داده ام؛ اصلا تمرکز ندارم برای صحبت کردن و احساس می کنم روی صندلی مهمان راحت نیستم. مدیری دوباره روی صندلی مخصوص خودش نشست و با امیرعباس گلاب گفتگو کرد.

گلاب در ابتدای صحبت هایش گفت:
من با اولین قطعه موسیقی ام در سال ۸۶ مشهور شدم، اما شروع فعالیتم از ۸ سالگی با موسیقی سنتی بود و کم کم به موسیقی پاپ گرایش پیدا کردم.

امیر عباس گلاب در خصوص برنامه‌های سال ۱۳۹۷ خود گفت:

سال ۹۷ یک فیلم بازی می‌کنم؛ تیتراژ سریال ساخت ایران را خواهم خواند و یک آلبوم منتشر می کنم. گلاب در پایان یک تابلوی نقاشی به موزه دورهمی تقدیم کرد.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: yjc.ir