با نبرد وینترفل، خونین ترین و بزرگترین نبرد فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» آشنا شوید(قسمت 2)
در این مقاله قصد داریم شما را با هر آنچه که باید در مورد طولانی ترین، مهیج ترین و مورد انتظارترین نبرد فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» بدانید آشنا کنیم

بزرگ ترین نبرد سریال «بازی تاج و تخت» Game Of Thrones

اخطار اسپویل: در این مطلب قصد داریم در مورد نبرد موسوم به «نبرد وینترفل» (The Battle of Winterfell) صحبت کنیم که بزرگ ترین نبرد سریال «بازی تاج و تخت» و فصل هشتم و پایانی آن خواهد بود. ناگزیر لازم است که برخی از ماجراهای فصل پایانی این سریال بازگو شود که پیشاپیش به خاطر اسپویل کردن جزییاتی از داستان از شما خواننده گرامی عذرخواهی می کنیم.

بیشتر بدانید : با نبرد وینترفل، خونین ترین و بزرگترین نبرد فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» آشنا شوید

تنها ۱۰ هفته دیگر تا پخش اولین اپیزود از فصل هشتم و پایانی سریال «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones) باقی مانده و در حالی که طرفداران این سریال تاریخی-فانتزی از همین حالا خود را برای سوگواری پس از پایان فصل ۶ اپیزودی پایانی آماده می کنند، از تئوری پردازی و گمانه زنی در مورد اتفاقاتی که در فصل هشتم سریال رخ خواهد داد نیز غافل نمانده اند. صحبت های بسیاری که از جانب بازیگران و سازندگان سریال شده، نقش مهمی در این تئوری پردازی ها داشته اند به نحوی که همه می دانند فصل پایانی «بازی تاج و تخت» بزرگ ترین و شوکه کننده ترین و البته هیجان انگیز ترین فصل سریال خواهد بود که پایانی «تلخ و شیرین» خواهد داشت. هر یک از ۶ اپیزود این فصل خود به اندازه یک فیلم مستقل طول داشته و هیجان انگیز و کامل خواهند بود و لحظات و سکانس های خیره کننده ای در این فصل رخ خواهد داد که طرفداران سریال سال هاست برای تماشای آن ها لحظه شماری می کنند.

فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones)
فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones)


برای مثال در کینگز لندینگ نبردی بسیار سخت در پیش است که شاید پایان کار سرسی لنیستر در آن رقم بخورد و البته رویارویی برادران کلیگین که از آن با عنوان «Cleganebowl» یاد می شود نیز دور از ذهن نخواهد بود. اگر چه فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» حاوی نبردها و درگیری های تن به تن و مرگبار بسیاری خواهد بود اما دست اندرکاران سریال تایید کرده اند که بزرگ ترین نبرد داستان در شمال رخ داده و «نبرد وینترفل» نام دارد که در مقایسه با اولین نبردی که در این منطقه رخ داده بسیار بزرگ تر، خونین تر و شوکه کننده تر خواهد بود. در فصل هشتم، داستان سریال از کتاب های جرج آر آر مارتین پیشی می گیرد و به همین دلیل است که هنوز کسی از اتفاقاتی که در این نبرد رخ می دهد خبر ندارد. اما به لطف چندین مورد درز اطلاعات، گزارش های رسمی و دیگر جزییاتی که از جانب سازندگان و بازیگران مطرح شده، به نظر می رسد که در مورد اتفاقاتی که در این نبرد رخ خواهند داد نیز حدس هایی می توانیم بزنیم.

نقش کلیدی اژدهایان دینریس

این موضوع نیز جای تعجب ندارد و همه می دانیم که اژدهایان دینریس نقش کلیدی در اتفاقات فصل هشتم «بازی تاج و تخت» خواهند داشت. آتش گرفتن قصر وینترفل یکی از دلایلی است که نشان می دهد این هیولاها در نبرد وینترفل نقش دارند. علاوه بر این هم دینریس تارگرین و هم پادشاه وایت واکرها دارای اژدها هستند و هیچ کدام از این دو گروه در نبردی به بزرگی و سرنوشت سازی نبرد وینترفل نظاره گر نبوده و از نهایت قدرت آن ها استفاده خواهد شد. علاوه بر این، اگر چه سوختن وینترفل در آتش قطعی است اما نمی دانیم که رنگ شعله های این آتش چه خواهد بود.

اژدهایان دینریس در فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones)
اژدهایان دینریس در فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones)

در فصول قبلی از شعله های واقعی استفاده شده و در مرحله پس از تولید، رنگ و قدرت این شعله های تغییر داده شده است. به همین دلیل می توان گفت که شعله های مربوط به سوختن وینترفل می تواند زرد رنگ و از جانب اژدهایان دینریس، آبی رنگ و از جانب اژدهای مسخ شده وایت واکرها و یا حتی آتش سبز و از جانب آتش وحشی دست ساز سرسی لنیستر باشد.

حضور احتمالی ارتش اخته شدگان، دوثراکی ها و ارتش طلایی در نبرد وینترفل

شاید فکر کنید که نبرد وینترفل یک نبرد بین نیروهای شمال (قلمرو استارک ها و هم پیمانان جان اسنو) و وایت واکرها خواهد بود اما تصاویر منتشر شده از صحنه های فیلم برداری فصل هشتم «بازی تاج و تخت» نشان می دهد که این موضوع بسیار پیچیده تر و بزرگ تر است و ارتش های متخاصم نیز خود را در دروازه وینترفل خواهند یافت. یکی از ویدیوهای مربوط به سریال نشان می دهد که گروهی عظیم پشت درهای وینترفل ایستاده و صداهایی انسانی از پشت دیوار شنیده می شود که ظاهراً سعی در شکستن در وینترفل و وارد شدن به آن دارند. تصاویر دیگری نیز که به بیرون درز کرده اند مردانی را نشان می دهد که با زره مخصوص لنیسترها یا کلاه و نیزه های ارتش اخته شدگان (Unsullied) در پشت دروازه وینترفل جمع شده اند.

 سریال «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones)
سریال «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones)

ارتش اخته شدگان و جنگجویانی که به نظر می رسد دوثراکی ها هستند نیز در مقابل صفحات سبز رنگ بزرگی دیده شده اند که برای یکی از سکانس های مربوط به فصل هشتم سریال آماده شده بود. از قبل می دانیم که برخی از جنگجویان دوثراکی به ارتش مردگان خواهند پیوست که ظاهراً بعد از کشته شدن در ابتدای داستان فصل هشتم توسط وایت واکرها کشته شده و پس از زنده شدن توسط پادشاه آن ها، در نبرد وینترفل به دوستان سابق خود یورش خواهند برد. ارتش موسوم به ارتش طلایی (Golden Company) نیز به احتمال فراوان در این نبرد حاضر خواهد شد زیرا سرسی لنیستر در پایان فصل هفتم این افراد را به استخدام خود درآورد. در تصاویر منتشر شده از سر صحنه فصل هشتم می توان سربازانی را دید که ظاهراً از همین ارتش هستند.

حضور ارتش طلایی در فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت
حضور ارتش طلایی در فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت


حضور ارتش طلایی در نبرد وینترفل می تواند چندین معنا داشته باشد: یکی اینکه سرسی تصمیم گرفته به طور واقعی از جان اسنو حمایت کرده و سپاهیان اجیر شده خود را برای نبرد با وایت واکرها به وینترفل بفرستد یا اینکه سرسی همان ملکه بدذاتی است که در فصل هفتم بر سنگدلی و شرارت هایش افزوده شده بود و در فصل پایانی نیز از ارتش طلایی برای حمله به پادشاه شمال استفاده خواهد کرد، پادشاهی که به شدت درگیر نبرد با وایت واکرهاست.

ارتش وایت واکرها در وینترفل

نباید از ارتش بزرگ وایت واکرها نیز غافل شد که همراه با دیگر ارتش های انسانی که در به وینترفل قدم می گذارند، آن ها نیز خیلی زود در دروازه های وینترفل که از هر جایی به دیوار بزرگ یخی نزدیک است دیده خواهند شد. در تصاویر دیگری که از پشت صحنه فصل هشتم «بازی تاج و تخت» منتشر شده، سربازانی را سوار بر اسب با لباس های سبز رنگ در مقابل یک صفحه سبز رنگ می بینیم که قبلاً نیز برای سکانس های مربوط به وایت واکرها از همین سبک فیلم برداری استفاده شده است. همچنین، با توجه به اینکه دیوید بنیوف نیز از نبرد وینترفل به عنوان «نبرد زندگان علیه مردگان» یاد کرده، دیگر جای شکی باقی نمی ماند که وایت واکرها نیز در نبرد وینترفل حضور داشته و از اژدهای یخی شان نیز استفاده خواهند کرد.

ارتش وایت واکرها در وینترفل
ارتش وایت واکرها در وینترفل


نکته جالب این است که ساکنان وینترفل، ظاهراً، برای اولین بار سلاح مناسب برای مقابله با وایت واکرها را در اختیار دارند. از زمانی که دینریس و جان استخراج شیشه اژدها را آغاز کردند (تنها آلیاژی که بر بدن وایت واکرها کارگر است و آن ها را می کشد)، آن ها بر ذخیره خود از این آلیاژ خاص افزوده و گزارش هایی تایید نشده وجود دارد که نشان می دهد ارتش اخته شدگان نیز نوک نیزه های خود را به این آلیاژ مجهز کرده اند.

مرگ های فراوان در نبرد وینترفل

کاملاً واضح است که وقوع نبردی به بزرگی نبرد وینترفل، بدون تلفات سنگین و غیرمنتظره از طرفین نخواهد بود. علاوه بر این، در فصول قبلی نیز به ندرت اتفاق افتاده که در یکی از اپیزودها شاهد مرگی نباشیم. تصاویر منتشر شده از پشت صحنه فصل هشتم نیز جنازه های بسیاری را نشان می دهند که لباس هایی که به تن دارند چیزهای زیادی را فاش می کند. در فیلم برداری ۵۵ روزه نبرد وینترفل از جنازه های زیادی برای به تصویر کشیدن تلفات نبرد استفاده شده است (اسب ها، سربازان، وایت واکرها و غیره).

مرگ های فراوان در نبرد وینترفل
مرگ های فراوان در نبرد وینترفل


در کنار این جنازه ها نیز علم هایی مربوط به خاندان مورمونت، خاندان آرین و خاندان کارستارک نیز دیده می شود. جالب این که علم و پرچم خاندان گریجوی نیز در میان تلی از سربازان کشته شده دیده می شود که نشان می دهد یارا و ثیون گریجوی یا عموی شرورشان، یورون، نیز در نبرد وینترفل حضور خواهند داشت.

نبرد وینترفل در یک نگاه

از ترکیب تمامی اطلاعات درز کرده در مورد نبرد وینترفل و فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» می توان چیزهای کلی دیگری در مورد نبرد سرنوشت ساز شمال نیز گفت. اول این که در این نبرد خاندان بزرگ وستروس و تقریباً هر کسی که فکر کنید حضور خواهند داشت: مورمونت ها، کارستارک ها، استارک ها، لنیسترها، ارتش طلایی، ارتش اخته شدگان، دوثراکی ها، وایت واکرها، ارتش مردگان و اژدهایان. هر گروه و خاندانی در این سرزمین بزرگ در نبرد وینترفل نقش خواهد داشت. همچنین می دانیم که قلعه وینترفل آتش خواهد گرفت، ارتش اخته شدگان نیزه هایی مجهز شده به شیشه اژدها دارند و مرگ های بسیاری رخ خواهند داد. با توجه به اظهار نظرهای صورت گرفته توسط بازیگران و سازندگان فصل هشتم و تصاویر و ویدیوهایی که از این فصل درز کرده، می توان گفت که فصل پایانی «بازی تاج و تخت» حقیقتاً یک فصل افسانه ای و باشکوه خواهد بود.

نبرد وینترفل در یک نگاه
نبرد وینترفل در یک نگاه


احتمالاً در ۴ اپیزود ابتدایی فصل هشتم شرایط برای نبرد وینترفل آماده خواهد شد و پس از وقوع نبرد در اپیزود پنجم، در اپیزود پایانی نیز داستان جمع شده و احتمالاً یکی باری نشستن بر تخت آهنین وستروس به کینگز لندینگ باز خواهد گشت. شاید هم سازندگان «بازی تاج و تخت» سعی کنند غیرمنتظره تر عمل کرده و با ریسکی عجیب، نبرد وینترفل را در اپیزود سوم راه بیندازند و سه اپیزود پایانی را به همان کشمکش های سیاسی اختصاص دهند که تمامی سریال در مورد آن ها ساخته شده است. تنها زمان به این شک و شبهه ها پاسخ خواهد داد و خوشبختانه این زمان بزودی فرا خواهد رسید. اولین اپیزود فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۱۹ مصادف با ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ منتشر خواهد شد.

 

بیشتر بدانید : سوال مهم در مورد فصل هشتم و پایانی سریال «بازی تاج و تخت»

بیشتر بدانید : اولین عکس ها و جزئیات منتشر شده از فصل آخر «بازی تاج و تخت»

بیشتر بدانید : نکات جالب تریلر فصل هشتم Game of Thrones؛ از پَر مرموز تا رازهای استارک ها



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com