شوکه کننده ترین و غیرمنتظره ترین خیانت ها در سریال های تلویزیونی (قسمت2) + عکس
در اين مطلب قصد داریم شما را با خيانت هايي شوکه کننده و بسيار دردناک در تاريخ سريال هاي تلويزيوني آشنا کنيم که هيچ کس انتظار آن ها را نداشت

خیانت های دردناک در سریال های تلویزیونی

از ميان بدترين و غيراخلاقي ترين اعمالي که يک فرد مي تواند در طول زندگي اش انجام دهد شايد هيچ کدام به اندازه خيانت زشت و نابخشودني انگاشته نشود. همه ما اغلب وفاداري، صداقت و راستي را چيزهايي مي دانيم که اهميت زيادي دارند و به همين دليل در همه جا خيانت امري نفرت انگيز و بسيار زشت تلقي مي شود. وقتي پاي يک سريال هاي تلويزيوني خوب در ميان باشد مهم نيست که چقدر به اتفاقات و جزييات ماجرا توجه کرده باشيد زيرا بالاخره راهي براي متعجب کردن شما از طريق اتفاقات غيرمنتظره وجود دارد. بهترين و البته غيرمنتظره ترين اتفاقات در سريال ها معمولاً خيانت يا خيانت هايي است که صورت مي گيرد. در اين موارد معمولاً شخصيت يا شخصيت هايي توسط دوستان، خانواده يا متحدان خود مورد خيانت قرار مي گيرند. در ادامه اين مطلب مي خواهيم شما را با خيانت هايي شوکه کننده و بسيار دردناک در تاريخ سريال هاي تلويزيوني آشنا کنيم که هيچ کس انتظار آن ها را نداشت.

براي مطالعه قسمت اول اين مطلب از اين لينک استفاده کنيد.

بیشتر بدانید : شوکه کننده ترین و غیرمنتظره ترین خیانت ها در سریال های تلویزیونی


ويک به روني خيانت مي کند در سريال «شيلد»

وقتي که تيم کاري شما به اندازه تيم «شيلد» (Shield) در فساد فرو رفته و تنها دروغ و خشونت آن ها را در کنار هم نگه داشته باشد، مي دانيد که تنها براي مدت کوتاهي اوضاع آرام خواهد بود و دير يا زود اين رابطه و اتحاد متزلزل فرو خواهد پاشيد. اين موضوع بعد از کشته شدن شين در اين سريال بدست لم کاملاً مشخص بود اما از مدت ها قبل انتظار چنين اتفاقي را داشته و کمتر کسي از ديدن اين صحنه شوکه شد.

 خیانت در سریال شيلد Shield
خیانت در سریال «شيلد» Shield

از طرف ديگر، ويک و روني به نظر داراي رابطه اي قوي و خلل ناپذير بودند. آن ها دوستان نزديکي بوده و روني نيز عاقل ترين فرد گروه به نظر مي رسيد اگر چه نبايد اين موضوع را به معناي خوب بودن و درستکار بودن او دانست. همه افراد اين گروه هيولا بودند و هميشه انتظار مي رفت که هر کدام به سزاي اعمالشان برسند. تنها شيوه انجام گرفتن اين موضوع بود که غيرمنتظره بود. روني که هميشه به ويک توجه خاصي داشت اما وفاداري اش با خيانت بهترين دوستش همراه بود جايي که فهميد ويک چه هيولايي است اما ديگر دير شده بود.

عروسي سرخ در «بازي تاج و تخت»

صادقانه بگوييم که مي توانيم فهرست هاي زيادي را در مورد خيانت هاي شخصيت هاي سريال «بازي تاج و تخت» (Game Of Thrones) نسبت به يکديگر پر کنيم. ماهيت اين سريال طوري بود که براي مدتي طولاني تنها کساني که به دنبال پيروزي به هر قيمتي بودند موفق مي شدند زنده مانده و به خواسته هاي خود برسند. در اين سريال يا برنده مي شديد يا مي مرديد و اين مرگ اغلب در دستان کسي رخ مي داد که مي خواست برنده بازي باشد، حتي اگر با او نسبت خانوادگي داشتيد يا از متحدان شما در آن برهه از زمان به شمار مي آمد. بهترين نمونه اين خيانت غيرمنتظره در اپيزود باران هاي کاستمير رخ داد، جايي که تعدادي از معدود شخصيت هاي خوب سريال عشق واقعي را به عشق دروغين براي اتحاد و قدرت ترجيح داده و اين اشتباه احمقانه در دنياي «بازي تاج و تخت» برايشان بسيار گران تمام شد.

خیانت غيرمنتظره در سريال بازي تاج و تخت
خیانت غيرمنتظره در سريال «بازي تاج و تخت»


ماجراي مشهور  عروسي سرخ نه تنها يکي از بزرگ ترين شوک هاي سريال بود بلکه مي توان آن را يکي از دردناک ترين خيانت ها در ميان خيانت هاي متعدد داستان دانست که در آن بولتون ها و فري ها با چنان نمايش بي نقصي شرايط را براي خيانت به استارک ها فراهم کردند که هيچ کسي نمي توانست آنچه مي بيند را باور کند. اين سکانس ماندگار چنان غيرمنتظره بود که مخاطبان با شنيدن موسيقي معروف لنيسترها و پيام تبريک و اداي احترام روس بولتون باعث شد مخاطبان نيز حس کنند به اندازه راب استارک به آن ها خيانت شده است.

 وسلي کانر را مي دزدد در سريال «انجل»

تا فصل سوم سريال «انجل» (Angel)، وسلي به يک شخصيت کمدي تبديل شده بود که به سبکسري عادت دداشت اما ناگهان يکي از شخصيت ها باردار مي شود و به يک باره همه چيز براي وسلي تغيير مي کند. او به ناگهان خيلي جدي مي شود و البته جذاب. البته همين تغييرات رفتاري نيز در نهايت باعث مي شود که او آن خيانت بزرگ و ويرانگر را در حق انجل انجام دهد. کانر، پسر انجل، براي پدرش و ديگر اعضاي گروه با خود کمي شادي آورده بود و همه به او عشق غيرقابل وصفي مي ورزيدند. اما ناگهان وسلي از يک پيشگويي دروغ که توسط ساهجان افشا مي شود مبني بر اينکه انجل پسرش را خواهد کشت، آگاه شده و اين موضوع چنان برايش دردناک است که آن را نزد خود نگه داشته و تصميم مي گيرد کانر را بربايد.

سريال انجل
سريال «انجل»


اين موضوع تقريباً به مرگ کانر منجر شده و از آن بدتر اينکه او را به بُعد جهنم مي فرستد که براي انجل بسيار دردناک است. بدون توجه به نيت نيک وسلي در انجام اين کار، اين کار او يک خيانت بود که نه تنها به از دست دادن پسر انجل منتهي شد بلکه کانر از آن به بعد و به خاطر ذهنيتي که رباينده اش در او ايجاد کرده بود مبارزه با خون آشام ها و انجل را پيشه خود کرد.

مايکل افراد گروه خود را مي کشد در سريال «گمشدگان»

مايکل داوسون در طول دوران حضورش در داستان سريال «گمشدگان» (Lost) به عنوان يک شخصيت فعال با دردسرها و مشکلات بسياري روبرو مي شود. او نه تنها از سقوط هواپيما جان سالم به در مي برد بلکه در ادامه شاهد ربوده شدن پسر دوست داشتني اش، والتر، توسط گروه موسوم به ديگران (The Others) و انتقال او به خارج از جزيره است. وقتي که او فکر مي کند پيام هايي کامپيوتري از والتر در مورد محل استقرارش دريافت مي کند، مايکل راهنمايي هاي او را دنبال مي کند اما خود او نيز توسط گروه مذکور ربوده شده و به او گفت مي شود که بايد رهبرشان، بن، را آزاد کرده و ساير، هرلي، کيت و جک را نيز براي آن ها بياورد.

سريال گمشدگان و خیانت
سريال «گمشدگان» و خیانت


اما آزاد کردن بن کار ساده اي نيست و مايکل مجبور مي شود ماجرا را با آنا لوسيا که نگهبان بن است در ميان بگذارد اما در ادامه مي گويد که او بن را از طرف او خواهد کشت اما وقتي آنا اسلحه اش را به مايکل مي دهد، مايکل خيانت کرده و او را مي کشد. انگار که اين خيانت به اندازه کافي شوکه کننده نبوده و مايکل در ادامه ليبي را نيز مي کشد و افراد خواسته شده را به دست گروه ديگران مي رساند. شايد دليل او براي اين کار عشق و درماندگي بوده باشد اما قتل دو تن از گروه خودي و خيانت به ۴ نفر ديگر از آنان بسيار ترسناک و غيرمنتظره بود.

نينا مايرز در سريال «۲۴»

سريال هايي که در مورد جاسوسي هستند شانس بيشتري براي به تصوير کشيدن خيانت دارند زيرا اين موضوع در ذات چنين داستان هايي نهفته است. اما سريال «۲۴» در اين زمينه در سطحي متفاوت قرار داشت و منظور ما نزديک ترين و مورد اعتمادترين همکار و نامزد سابق شخصيت جک باور است که در نهايت مشخص مي شود يک جاسوس است. نينا چنان قابل اطمينان و صادق انگاشته مي شد که خيانتش براي باور غيرقابل درک و به شکل ويرانگري تاثيرگذار بود.

نينا مايرز در سريال ۲۴
نينا مايرز در سريال «۲۴»


در انتهاي فصل اول سريال در مي يابيم که نينا دومين جاسوس در CTU بوده و جيمي فارل که او نيز جاسوس بوده را کشته و مرگ او را خودکشي جا زده است. براي يک لحظه، اينکه نينا هميشه در کنار باور بوده و به کمک او مي رسد به موضوعي کاملاً متفاوت و برعکس تبديل مي شود. او در نهايت پس از اين که به او گفته مي شود همه ردپاها را پاک کند، همسر باور را به قتل مي رساند. نينا مايرز تنها جاسوس و خائن سازمان نبود اما خيانت او بدترين و ويرانگرترين خيانتي بود که در سازمان رخ داد.

 خيانت اولي در سريال «بازي تاج و تخت»

هيچ کس نمي تواند بگويد که اولي (Olly) جوان در طول زندگي کوتاهش با سختي هاي بسياري مواجه نشده است. بعد از حمله گروه مردمان آزاد (Free Folk) به محل زندگي اش، والدين او کشته مي شوند- پدرش توسط ييگريت کشته مي شود- و سپس توسط ستير و مردمانش خورده مي شود و اولي از اين موضوع آگاه است. بعد از اين ماجراهاي دردناک، اولي به گروه نگهبانان شب مي پيوندد که يک تبعيدگاه جهنمي است و در ادامه به دستيار شخصي جان اسنو تبديل مي شود که در نهايت به او اجازه مي دهد ييگريت را کشته و انتقام پدرش را از او بگيرد. شايد بسياري فکر مي کردند که اين پايان انتقام اولي خواهد بود. کشته شدن ييگريت به اندازه کافي براي جان اسنو دردناک بود، آن هم به دست پسربچه اي که او دوست مي داشت.

 بدترين و دردناک ترين خيانت تاريخ تلويزيون در سریال بازی تاج و تخت
بدترين و دردناک ترين خيانت تاريخ تلويزيون در سریال بازی تاج و تخت

اما در ادامه اولي به شورشي که توسط آليسر ثورن برنامه ريزي و هدايت مي شود مي پيوندد. او جان را فريب مي دهد و در حالي که به او مي گويد يکي از وحشي ها اطلاعاتي در مورد مکان حضور عمو بنجن دارد او را به سمت مرگ هدايت مي کند. اما اينجا نيز پايان خيانت هاي اولي نيست و او آخرين ضربه را به قلب فرمانده خود وارد مي کند. در آخرين لحظات او به عنوان آخرين نفر خنجر را برداشته و عليرغم نگاه ملتمسانه و پر از حيرت و ناباوري جان اسنو و به نوعي درخواست از اولي براي انجام ندادن اين کار، اولي خنجرش را در قلب جان اسنو فرو برده و به زندگي او پايان مي دهد. اين خيانت شايد بدترين و دردناک ترين خيانت تاريخ تلويزيون باشد.

 

بیشتر بدانید : 6 سریال جدید هالیوود که شما را میخکوب می کند! + عکس

بیشتر بدانید : سریال ماه و پلنگ باعث عادی شدن خیانت و مثلث عشقی زن و شوهر ها می شود!

بیشتر بدانید : 10 صحنه غیرمنتظره و غم انگیز در سریال «بازی تاج و تخت»

بیشتر بدانید : 5 فیلم عاشقانه غم انگیز با پایان دردناک (قسمت1)

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com