بیش از 22 هزار نظامی آمریكایی كه ازجنگ عراق و افغانستان برگشته‌اند در نخستین سال تشكیل واحد تلفنی مخصوص كمك به كسانی كه می‌خواهند...
 
 
بیش از 22 هزار نظامی آمریكایی كه ازجنگ عراق و افغانستان برگشته‌اند در نخستین سال تشكیل واحد تلفنی مخصوص كمك به كسانی كه می‌خواهند خودكشی كنند، با این واحد تماس گرفتند. به گفته دولت این واحد توانست مانع از خودكشی حداقل 1221 نفر از‌ آنان بشود.
به گزارش آسوشیتدپرش به نقل از بررسی موسسه راند، تقریبا یك نفر از هر 5 نظامی كه از عراق و افغانستان برمی‌گردند دچار افسردگی و تمایل شدید به خودكشی هستند.
محققان دانشگاه ایالتی پورتلند متوجه شده‌اند كه احتمال خودكشی مردان بازگشته از جنگ دو برابر مردم عادی است.
جوزف دویر، امدادگر پزشكی ارتش آمریكا كه در عراق خدمت كرده بود در ماه جاری براثر مصرف زیاده از حد داروی معالجه افسردگی كه وی تقریبا 5 سال آن را مصرف می‌كرد، از دنیا رفت.
جانت كمپ، هماهنگ‌كننده پیشگیری از خودكشی در اداره امور نظامیان بازگشته از جنگ گفت واحد تلفنی امدادی برای جلوگیری از مرگ ‌اشخاصی مثل دویر ایجاد شده است. وی در مصاحبه‌ای گفت ما می‌خواهیم آنان بدانند كه راه‌های دیگری هم وجود دارد.مردم نگران آنان هستند و ما می‌توانیم كمك‌شان كنیم زندگی خود را تغییر دهند.
اداره امور نظامیان بازگشته به كمك اداره خدمات بهداشت روانی ژوییه گذشته پس از سال‌ها انتقاد از بی‌توجهی اداره امور نظامیان بازگشته به نیازهای این نظامیان، این واحد را تشكیل داد و تاكنون 9/2 میلیارد دلار خرج واحد تلفنی كرده است.
این واحد هر روز بیش از 250 مراجعه‌كننده تلفنی دارد كه نسبت به روزهای شروع كار آن دو برابر شده است. كمپ گفت كسانی كه تلفن می‌كنند نظامیانی هستند كه در افغانستان، عراق و ویتنام خدمت كرده‌اند. ریچارد مك كئون مشاور بهداشت عمومی گفت: 10 تا 20 نفر از 1575 نفری كه هر هفته به ما تلفن می‌زنند به مراكز تخصصی‌تر مداوای افراد افسرده معرفی می‌شوند.
اداره امور نظامیان بازگشته برآورد می‌كند هر سال 6500 نفر از این نظامیان خود را می‌كشند اما ایرا كاتز، مدیر بهداشت روانی در اداره امور نظامیان بازگشته دسامبر گذشته گفت 4 یا 5 نظامی بازگشته از 18 نظامی بازگشته‌ای كه هر روز دست به خودكشی می‌زنند تحت مراقبت اداره امور نظامیان بازگشته قرار دارند و 12 هزار نفر از آنان هر سال اقدام به خودكشی می‌كنند.
واحد تلفنی كمك به نظامیان بازگشته، كه با موسسه ملی پیشگیری از خودكشی ارتباط دارد، در نخستین سال كارش 55 هزار مراجعه‌كننده تلفنی داشت كه شامل نظامیان بازگشتی و كسانی بود كه نگران آنان هستند. یك‌سوم از 40 مشاوری كه برای كار در واحد تلفنی آموزش دیده‌اند از خود نظامیان بازگشته از جنگ هستند.
 
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: فردانیوز