فقط پنج درصد از متکديان نيازمند واقعي هستند و مابقي اين افراد شياداني هستند که به دليل تن پروري، تکدي‌گري را به عنوان حرفه اصلي خود برگزيده‌اند....

 

 
فقط پنج درصد از متکدیان نیازمند واقعی هستند و مابقی این افراد شیادانی هستند که به دلیل تن پروری، تکدی‌گری را به عنوان حرفه اصلی خود برگزیده‌اند.
ابراهیم رضوانی مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران در گفت‌وگو با برنا، ضمن بیان این مطلب که شهرداری نقش مهمی را در جمع آوری متکدیان ایفا می‌کند، ابراز داشت: پس از شناسایی و جمع‌آوری متکدیان توسط شهرداری و با دستور قاضی این افراد به اردوگاه های موقت منتقل می‌شوند تا برای کسب روزی حلال مهارتی بیاموزند.
وی درباره چگونگی ساماندهی متکدیان بیان کرد: افرادی که حرفه اصلی شان تکدی‌گری باشد بعد از شناسایی زندانی می‌شوند، افراد مستمند و نیازمند به کمیته امداد معرفی می‌شوند و معلولان بدون سرپرست و بد سرپرست نیز به سازمان بهزیستی سپرده خواهند شد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران، با اشاره به اینکه درآمد متوسط یک متکدی به طور ماهیانه پنج میلیون تومان است تصریح کرد: فقط پنج درصد از متکدیان نیازمند واقعی هستند و مابقی این افراد شیادانی هستند که به دلیل تن پروری تکدی گری را به عنوان حرفه اصلی خود پذیرفته اند.
رضوانی خاطر نشان کرد: بر طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، آموزش های حرفه آموزی و مهارت آموزی به متکدیان ارائه می‌شود تا این افراد از راه‌های حلال نان درآورند و نداشتن مهارت و نبود کار بهانه ای برای تکدی گری عنوان نکنند.
 
 منبع:www.persianv.com