امسال محوریت برنامه‌ها اجرای اساتید بودند اما سال آینده محوریت را روی نسل جوان می‌گذاریم كه امكان به صحنه آمدن را داشته و تجربه كنند...
  
 
دراین نشست كه با حضور حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی، محمد سریر رئیس هیئت مدیره و داریوش پیرنیاكان سخنگوی خانه موسیقی برگزار شد، سریر به ارائه گزارشی از فعالیتهای خانه موسیقی در سال آتی پرداخت و گفت: خانه موسیقی در مقایسه با دیگر خانه‌ها شرایط خاصی دارد كه می‌تواند در حوزه‌های خاصی فعالیت كند و البته شاید نتواند برخی شرایط را برآورده كند.
وی افزود: شرایط موسیقی در كشور ما به طور عام طی یك دهه گذشته بهتر و تفاهمات بیشتری حاصل شده. در این راستا یكی از قدمهایی كه ما باید برداریم ابهام‌زدایی در موسیقی بویژه انواع موسیقی و ارائه تعریفهای مشخصی در زمینه موسیقی خصوصاً برای مسئولین موسیقی است چرا كه آنها تعاریف متعددی را دارند و اگر تعاریف مشخص باشد حساسیتها كمتر می‌شود.
این آهنگساز ادامه داد: در حال حاضر ما شرایط خوبی را برای نیمی از اعضا فراهم كرده‌ایم. همچنین با مساعدت كانون پزشكان علاقمند به موسیقی، درمانگاهی را برای خانه تاسیس خواهیم كرد كه در آن یكی از متخصصین در هفته یك روز خدماتی برای هنرمندان ارائه دهد.
وی بیان داشت: با توجه به تجربیاتی كه از ابتدای تاسیس بدست آوردیم اساسنامه خانه را اصلاح كردیم و توانستیم پیش نویس نهایی را به تصویب برسانیم تا با طی كردن مراحل قانونی خودش تاییدات لازم را از مراجع فرهنگی بگیرد.
رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی با اشاره به برنامه‌های اجرایی خانه موسیقی در سال آینده گفت: امسال محوریت برنامه‌ها اجرای اساتید بودند اما سال آینده محوریت را روی نسل جوان می‌گذاریم كه امكان به صحنه آمدن را داشته و تجربه كنند.
وی اظهار داشت: ساماندهی تدریس در آموزشگاه‌های آزاد موسیقی از دیگر برنامه‌های خانه موسیقی در سال آتی است. اجرای حداقل 10برنامه اجرایی، برگزاری دوره‌های آموزشی و كارگاهی، برگزاری برنامه پژوهشی- سخنرانی و نشست‌ها در خصوص مسائل مرتبط با موسیقی در هر فصل از دیگر برنامه‌های خانه موسیقی در سال 87 است.
سریر با اشاره به ساماندهی آرشیو موسیقی این نهاد صنفی گفت: ما در آرشیو، نوارهایی از اساتید گذشته داریم كه در نظر داریم این آثار را در قالب مجموعه‌هایی البته با توضیحات اساتید در مورد سوابق و مشخصات كارها منتشر كنیم. همچنین نمایشگاه ساز را نیز برگزار می‌كنیم.
وی بیان داشت: ابتدای بهار انتخابات كانونهای 10گانه را خواهیم داشت كه نهایتاً انتخابات هیئت مدیره اصلی خانه موسیقی نیز خواهد بود.
این آهنگساز در خاتمه خاطر نشان كرد: سال آینده برنامه بزرگداشتها و تكریم هنرمندان و جشن خانه موسیقی نیز برقرار خواهد بود.در واقع ارتقا و افزایش فعالیتهای نیروی جوان و ابهام‌زدایی برای تعریف انواع موسیقی به خصوص تعریف موسیقی فاخر از اهداف خانه موسیقی خواهد بود.
در ادامه این نشست حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی گفت:بخشی از فعالیتهای خانه مربوط به مسائل صنفی هنرمندان بوده كه از زمان تصدی بنده سعی شده رفع این مسائل سرعت پیدا كند. به طوری كه هم اكنون نیمی از اعضا را بیمه و در یك سال گذشته بیمه تكمیلی نیز به آن اضافه كردیم. بر این اساس تعداد بیمه‌شدگان از مرز 3500 نفر عبور كرده است.
وی افزود:بخش دیگری از فعالیتهای خانه در سال آینده، دفاع از حقوق هنرمندان است. هر هنرمند موسیقی كه عضو خانه موسیقی است اگر جایی مشكلی پیدا كند خانه موسیقی از حقوقش دفاع می‌كند.
این خواننده ادامه داد: خانه موسیقی امسال كنسرتهای بزرگی را شكل داد كه در بخشی به طور مستقیم و بخشی به صورت ارائه تسهیلات مشاركت داشت كه به این واسطه بسیاری از بزرگان به روی صحنه آمدند و برخی دیگر نیز این امكان برایشان فراهم نشد.در این راستا سعی ‌شده با برنامه ریزی‌های به عمل آمده برنامه كنسرتها از خردادماه آغاز و امكان به روی صحنه آمدن بسیاری از هنرمندان فراهم شود.كه البته در كنار این مسئله توجهی نیز به استعدادهای هنرمندان جوان خواهیم داشت.
وی بیان داشت: سال آینده جشن خانه موسیقی را متفاوت‌تر برگزار خواهیم كرد به طوری كه همانند جشن خانه سینما بهترین آثار موسیقی را در سال گزینش و در جشن خانه موسیقی معرفی كنیم.
این خواننده تصریح كرد: ما امسال بزرگداشتهایی را برگزار و برای اولین بار با برگزاری كنسرت شهرام ناظری در قونیه به عرصه برنامه‌های خارج از كشور هم وارد شدیم .
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ(www.seemorgh.com/entertainment)
منبع: farsnews