نشریه اقتصادی فوربس در گزارشی اعلام كرد پنجمین فرد ثروتمند جهان در حال ساخت گرانترین خانه دنیا به ارزش دو میلیارد دلار...
 
 
نشریه اقتصادی فوربس در گزارشی اعلام كرد پنجمین فرد ثروتمند جهان در حال ساخت گرانترین خانه دنیا به ارزش دو میلیارد دلار در شهر مومبای هند است.
یك زوج هندی به نام های نیتا آمبانی و موكش آمبانی در حال ساخت گران ترین خانه در دنیا به ارزش دو میلیارد دلار است.
موكش آمبانی پنجمین فرد ثروتمند دنیا و رئیس شركت پتروشیمی ریلاینس اینداستریز است. این شركت كه یكی از بزرگترین شركت ها در هند محسوب می شود در سال 1966 توسط دیروبای آمبانی پدر موكش آمبانی تاسیس شد.ثروت خالص موكش در حال حاضر بیش از 43 میلیارد دلار برآورد شده است.
موكش و همسرش به همراه سه فرزند خود در حال حاضر در یك برج خانوادگی 22 طبقه در مومبای هند زندگی می كنند.
همچون بسیاری از خانوادهای ثروتمند، خانواده آمبانی نیز تصمیم گرفته است یك خانه ماندگار برای خود احداث كند.آن ها با معمارانی در دالاس و لوس آنجلس امریكا مشورت كرده اند و در نهایت بزرگترین و گران ترین خانه جهان را طراحی كرده اند.
این خانه كه هم اكنون در دست احداث است یك آسمانخراش 27 طبقه با 550 فوت ارتفاع و 400 هزار فوت مربع مساحت است. پیش‌بینی شده است هزینه ساخت این آسمانخراش به دو میلیارد دلار برسد.
كارشناسان معتقدند این خانه كه نام آنتیلا برای آن انتخاب شده است ساختمانی منحصر به فرد و بی‌نظیر در سطح جهان خواهد بود. در حال حاضر قیمت گرانترین خانه‌ها در امریكا از 200 میلیون دلار تجاوز نمی‌كند.
شاید ارزش آنتیلا با یك هتل بزرگ برابری كند اما تفاوت آنتیلا با هتل آن است كه هیچ یك از طبقات آن شبیه هم نیست. چه از نظر طراحی و چه از نظر مصالح به كار رفته میان هز طبقه با طبقه دیگر تفاوت وجود دارد. برای مثال اگر در طبقه نهم آنتیلا فولاد، پشم یا كریستال به كار رفته این مواد در طبقه یازدهم به كار نرفته است. هدف این كار آن است كه هر طبقه محیط جدیدی با جذابیت‌های تازه باشد تا احساس یكنواختی و خستگی در فرد پدید نیاید.
شكل كلی این خانه بر پایه یك سنت هندی به نام واستو تهیه شده‌است كه می‌گوید ساختمان طوری باید باشد كه انرژی به طور سودمندی از ساختمان عبور كند و بالا برود.
علاوه بر وجود امكانات رفاهی و زندگی معمول وجود یك سالن ویژه بارش برف برای فرار از گرمای مومبای یكی از امكانات منحصر به فرد این خانه است.
شكاف طبقاتی یكی از مشخصات بارز كشورهای در حال توسعه مثل هند است. 
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: زمانه