هشدار کره‌شمالی درباره وقوع جنگ هسته‌ای
کره شمالی با انتقاد شدید از پرواز پنج بمب‌افکن آمریکایی بر فراز شبه جزیره کره، واشنگتن را متهم کرد که این شبه جزیره را به سمت یک جنگ هسته‌ای سوق می‌دهد.

 

انتقاد شدید از پرواز پنج بمب‌افکن آمریکایی بر فراز شبه جزیره کره

به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی پرواز پنج بمب‌افکن آمریکایی بر فراز شبه جزیره کره در پاسخ به آزمایشات موشکی اخیر کره شمالی، روزنامه دولتی این کشور کمونیتسی"رودونگ"،  واشنگتن و سئول را متهم به افزایش تنش‌ها در منطقه کرده است.

این روزنامه در سرمقاله‌ای با اشاره به تمرین نظامی اخیر میان کره‌ جنوبی و آمریکا نوشت: واشنگتن با اقدامات خطرناک نظامی‌اش خطر جنگ هسته‌ای را در شبه جزیره کره به نقطه اوج رسانده است.

پیونگ یانگ این تمرین نظامی مشترک را یک اقدام تحریک آمیز نظامی خواند که می‌تواند منجر به آغاز جنگ هسته‌ای در شبه جزیره کره شود.

به نوشته این روزنامه، هرگونه سوءتفاهم و یا اشتباه کوچک می‌تواند بلافاصله موجب آغاز جنگ هسته‌ای شود. جنگی که می‌تواند آغازگر یک جنگ جهانی دیگر در جهان باشد.

به تازگی بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا بار دیگر بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآمدند و این بار حتی از روی منطقه غیرنظامی شده میان دو کره نیز عبور کردند؛ اقدامی که در واقع واکنشی به آزمایش‌ها موشکی کره شمالی بود.

ارتش آمریکا این ماموریت را که با مشارکت جنگنده‌های کره جنوبی و ژاپن انجام شد، "یک نمایش دفاعی از سوی نیروهای هم‌پیمان و اتحاد میان سه متحد" اعلام کرده و تاکید کرد، این ماموریت تمرینی نشان دهنده تعهد آمریکا در قبال متحدانش است.

بمب افکن های B-۱B Lancer نیروی هوایی آمریکا از پایگاه هوایی اندرسن در جزیره گوآم در این ماموریت ۱۰ ساعته تمرینی در کنار جنگنده‌های ژاپن و کره جنوبی بر فراز شبه جزیره کره به پرواز در آمدند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir