عضو هیات رییسه مجلس گفت: طرح پرداخت پول به اقشار کم درآمد خارج از موضوع هدفمندی به دلیل درنظر نگرفتن منابع مالی، قابل طرح در مجلس نیست.

محمد دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به پیشنهاد طرحی در مورد پرداخت مبلغی به اقشار کم درآمد جامعه گفت: این طرح هنوز از سوی طراحان محترم به هیات رییسه تقدیم نشده است، اما طبق اطلاعات واصله در این باره، بار مالی مبلغ پرداختی به اقشار کم درآمد اجازه طرح آن‌ را براساس اصل 75 قانون اساسی در مجلس نمی‌دهد.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی کشور و کمبود منابع و مشکلات ایجاد شده در بخش اقتصاد، امکان اجرای چنین طرح‌هایی وجود ندارد و به نظر می‌رسد به نتیجه نمی‌رسد و تنها باعث ایجاد توقع در بین مردم می‌شود.

نماینده مردم طرقبه تاکید کرد:‌ اگر قرار باشد چنین کاری در کشور انجام شود باید خود دولت در قالب لایحه‌ای برای حمایت از اقشار کم درآمد و با درنظر گرفتن منبع مالی آن به مجلس تقدیم کند اما طرح مذکور که از سوی برخی نمایندگان البته از سر دلسوزی مطرح شده به هیچ وجه قابل بررسی و طرح نیست و اگر طراحان محترم بخواهند روی آن پافشاری کنند باید منابع مالی آن در پیشنهادشان درنظر گرفته شده و به نوعی اصلاح شود.

منبع: ایسنا