در ميان ابزار پرداخت الكترونيكی، پايانه‌های فروش با 362 درصد رشد نسبت به ماه مشابه سال قبل جای خود را در ميان مردم به عنوان ابزاری مطمئن پيدا كرده است...
 
 
 
 پرداخت غیرحضوری قبوض در مردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 155 درصد افزایش یافت و موجب كاهش مراجعه حضوری مردم به بانك‌ها شد. 
  
به گزارش پول‌نیوز  و به نقل از عصر ایران ، با توسعه و تجهیز سامانه پرداخت قبوض در بانك‌های طرف قرارداد شركت خدمات انفورماتیك، مردادماه سال جاری 12 میلیون و 164 هزار و 717 تراكنش از طریق این سامانه انجام شده است.

آشنایی مردم نسبت به مزایا و سهولت پرداخت غیرحضوری در سال‌های اخیر تاثیر بسزایی در كاهش مراجعات حضوری مردم به بانك‌ها داشته است.

از مجموع تراكنش‌های صورت گرفته بیش از چهار میلیون تراكنش از طریق دستگاه‌های pin pad موجود در شعب پرداخت شده است (استفاده كنندگان از این دستگاه می‌توانند از هر شعبه بانك‌های مختلف اقدام به پرداخت قبض خود نمایند).

در میان ابزار پرداخت الكترونیكی، پایانه‌های فروش با 362 درصد رشد نسبت به ماه مشابه سال قبل جای خود را در میان مردم به عنوان ابزاری مطمئن پیدا كرده است.

در این میان خدماتی چون پیامك و اینترنت نیز به لحاظ ارتقاء نرم‌افزاری و توسعه تجهیزات از قابلیت رشد بالایی برخوردار بوده است.

بدیهی است با افزایش امكان دسترسی به اینترنت و سواد دیجیتالی مردم، پرداخت های اینترنتی نیز از جایگاه مطلوب تری برخوردار خواهد شد به این ترتیب بانك‌ها فرصت بیشتری خواهند یافت تا به امور تخصصی‌تر بپردازند.

بنابراعلام مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شركت خدمات انفورماتیك، افزایش كمی و كیفی ارایه خدمات بانكداری الكترونیك با توجه به حجم و تنوع فعالیت‌های مالی تاثیر بسزایی بر مدیریت زمان در سطوح مختلف اعم از تك تك افراد جامعه و برنامه ریزان خواهد داشت.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com