معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک تهران گفت: به منظور بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه ها، اولین ساختمان هوشمند به مساحت یک هزار و 250 مترمربع درشمال تهران احداث شد...
 
 
 
 به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف متقی با اعلام خبرفوق اظهار داشت: ساختمان سرای محله اراج در ضلع غربی بوستان ازگل اولین ساختمانی است که با هدف صرفه جویی و بهینه سازی درمصرف انرژی، افزایش امنیت و جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه به سیستم هوشمند مجهز شده است.

وی افزود: این ساختمان در پنج طبقه شامل سرای محله، کتابخانه، سالن آمفی تئاتر، خانه سلامت، نمازخانه و قسمت های اداری و آموزشی است که در روز میزبان تعداد زیادی از شهروندان است و به همین لحاظ بهینه سازی انرژی و ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای مراجعین از الزامات این گونه مراکز محسوب می شود.

معاون فنی و عمرانی منطقه یک تهران در خصوص دلایل تجهیز ساختمان مذکور به سیستم هوشمند اضافه کرد: همه ساله شمار بسیاری از ساختمانها دستخوش سرقت و یا طعمه حریق می شوند، چراغ ها و لامپ های اضافی به دلیل عدم توجه افراد همیشه روشن می مانند، سیستم های سرمایشی و گرمایشی به دلیل عدم پردازش صحیح، بی وقفه در حال اتلاف منابع با ارزش انرژی هستند و صدها مورد دیگر همه از موضوعاتی است که منطقه را برای داشتن یک ساختمان هوشمند ترغیب کرد.

وی افزود: تجهیز ساختمان به پردازشگرهای مورد نیاز جهت دست یابی به اهداف ایمنی و امنیتی و بهینه سازی مصرف انرژی، از اهداف اصلی و پایه هوشمندسازی و جلوگیری از آسیب هایی است که انسان به دلیل مشکلاتی از قبیل مشغله ذهنی، کمبود فرصت و یا خطاهای انسانی در قرن ها نتوانسته با آن مقابله کند.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com