در اين ميان خيار ركورددار افزایش قیمت‌ها با 5/21 درصد افزايش نسبت به هفته قبل و 25 درصد نسبت به هفته مشابه سال قبل بود و به قيمت هر كيلوگرم 984 تومان عرضه شد...
 
 
 
 در حالی اقلام خوراكی تهران طی هفته گذشته گرانی 1/0 تا 7/4 درصدی را نسبت به هفته قبل از آن تجربه كرد كه حبوبات و سبزی‌های تازه ركورددار گرانی بودند.

به گزارش «فارس»، طی هفته گذشته، میوه‌ها و سبزی‌های تازه و حبوبات، ركورددار گرانی در اقلام خوراكی بازار تهران بودند و به ترتیب 7/4 و 3/4 درصد نسبت به هفته پیش از آن گران‌تر شدند.

براساس این گزارش، قیمت سبزی‌های تازه مانند خیار، گوجه‌فرنگی، حبوبات، سیب‌زمینی و پیاز نسبت به هفته مشابه سال قبل با افزایش 6/26 درصدی مواجه شد و نسبت به هفته مشابه ماه قبل هم افزایش قابل‌توجهی یافت كه نشان از سیر صعودی قیمت این اقلام در بازار دارد.

طی هفته گذشته در گروه میوه‌های تازه، قیمت سیب، گلابی و هندوانه نسبت به هفته قبل ارزان‌تر بود؛ اما بقیه میوه‌ها در مدار گرانی قرار داشت، پرتقال هم در این میان ركوردار بود؛ به طوری كه هر كیلوگرم پرتقال به قیمت دو هزار و 360 تومان فروخته شد كه نسبت به هفته قبل 9/22 درصد و نسبت به هفته مشابه سال قبل 9/66 درصد گران‌تر عرضه شد.

براساس این گزارش، در هفته منتهی به 26 شهریور سبزی‌های تازه در بازار گوی سبقت گرانی را از سایر اقلام خوراكی ربود و با اینكه ماه رمضان تمام شده، اما همچنان سوار بر غول گرانی است. در این میان خیار ركورددار افزایش قیمت‌ها با 5/21 درصد افزایش نسبت به هفته قبل و 25 درصد نسبت به هفته مشابه سال قبل بود و به قیمت هر كیلوگرم 984 تومان عرضه شد.

بر اساس این گزارش، در حالی كه فروشندگان میوه طبق قانون اتحادیه‌های متبوع مجاز به افزایش 30 درصدی میوه‌ها برای فروش هستند، اما تفاوت قیمت میادین شهرداری و بازار بیش از صد درصد بود که در برخی موارد به 160 درصد نیز رسید. با رشد متوالی قیمت محصولات كشاورزی در كنار ابلاغ منع واردات محصولات كشاورزی، نگرانی‌‌هایی از آینده بازار این محصولات القا می‌شود كه تدبیر و پیشگیری مسوولان را می‌طلبد.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com