آزاد تاکید کرده است که اعتراض فعالان صنف آهن به هیچ عنوان سیاسی نبوده و حتی مخالفتی هم با اجرای این قانون وجود ندارد، بلکه مشکل در نحوه اجرای این قانون است....
 
 
 
 در روزهای اخیر بازار "شادآباد" که از مهم‌ترین بازارهای فروش آهن در تهران است تعطیل بود.

در حالی‌که خبرهایی مبنی ‌بر بالا گرفتن اعتراض صنف آهن‌فروشان در ایران منتشر شده است، اعضای این صنف خواهان تعویق 6 ماهه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده شده‌اند.

یک عضو هیأت مدیره فروشندگان آهن آلات تهران روز سه شنبه به فارس گفت که روز گذشته ۵۰۰ نفر از اعضای اتحادیه آهن‌فروشان به این هیأت مراجعه کرده و ضمن اعتراض، خواهان تعویق 6 ماهه اجرای این قانون هستند.

بر اساس این گزارش، قرار است جلسه‌ای میان رئیس اتحادیه آهن‌فروشان و مسئولان سازمان امور مالیاتی برگزار و درباره زمان اجرای این قانون مذاکره شود.

از سوی دیگر به گزارش سایت اتحادیه کشوری صنف فروشندگان آهن و فولاد، محمد آزاد، رئیس هیأت مدیره این اتحادیه اعتراض فعالان این صنف به اجرای مالیات بر ارزش افزوده را "منطقی" دانست و وعده داد که تا زمانی که به درخواست معترضان رسیدگی نشود، هیچ تفاهم‌نامه‌ای با سازمان مالیات منعقد نشود، کما اینکه تاکنون نیز نشده است.

آزاد تاکید کرده است که اعتراض فعالان صنف آهن به هیچ عنوان سیاسی نبوده و حتی مخالفتی هم با اجرای این قانون وجود ندارد، بلکه مشکل در نحوه اجرای این قانون است.

او درباره مشکل آهن‌فروشان گفت: هنوز در بازار، فرهنگ‌سازی لازم برای اجرای این قانون صورت نگرفته و بسیاری از فعالان به صورت سنتی در بازار کار می‌کنند و هنوز فاکتور یا صورت‌حساب ندارند، لذا اجرای این قانون کار را با توجه به فضا مشکل می‌کند.

به گزارش سایت شبکه اطلاع‌رسانی ساختمان ایران، در روزهای اخیر بازار "شادآباد" که از مهم‌ترین بازارهای فروش آهن در تهران است تعطیل بوده، اما بازار‌های آهن مکان، ۱۵ خرداد و پامنار فعال بوده است.

ایسنا نیز روز سه‌شنبه از تجمع اعتراض‌آمیز جمعی از اعضای صنف آهن‌فروشان شهر زنجان در برابر مجمع امور صنفی این شهر خبر داد.

بر اساس این گزارش، این تجمع در اعتراض به صدور حکم پلمپ بیش از 100 باب مغازه آهن‌فروشی داخل شهر زنجان و "نحوه برخورد با اعضای فعال این صنف" برگزار شده است.

یکی از معترضان با انتقاد از صدور حکم پلمپ بیش از 100 واحد آهن‌فروش که در سایت کارگاهی مستقر نشده‌اند، گفت: در نظر گرفتن مغازه‌هایی با متراژ ۶۰ متر مربع برای فعالیت آهن فروشانی که در حال حاضر در داخل شهر مغازه‌های بیش از ۵۰۰ متری دارند، کافی نیست.

بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان زنجان مبنی بر جمع‌آوری مشاغل مزاحم از داخل شهر و انتقال آنها به محل‌هایی خارج شهر، این انتقال در روزهای آینده قرار است در زنجان اجرا شود و اداره نظارت بر اماکن عمومی مسئول پلمپ واحدهایی است که به محل تعیین شده منتقل نشده‌اند.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fararu.com