وی همچنین از واریزی منطقه به منطقه یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوار خبر داد و گفت: یارانه نقدی اقشار آسیب پذیر 10 درصد بیشتر از سایر اقشار جامعه خواهد بود....


 
 
 
 واریز منطقه به منطقه یارانه نقدی؛ تصویب بسته جامع حمایتی از بخش حمل و نقل؛ تعیین تکلیف قیمت برق در جلسه یکشنبه آتی و بدنبال تحقق درآمد 20 هزار میلیارد تومانی از محل اصلاح قیمتها هستیم از مهمترین محورهای اظهارات سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت است.

جلسات هدفمندی یارانه ها به نیمه شب رسید

محمد رضا فرزین در گفتگو با مهر با اشاره به برگزاری جلسات مستمر هدفمندی یارانه ها با حضور رئیس جمهور، گفت: هم اکنون حداقل هفته ای سه جلسه طولانی با حضور رئیس جمهور و اعضای ارشد دولت درباره هدفمندی یارانه ها برگزار می‌شود.

وی افزود: هرچه به زمان اجرای هدفمندی یارانه ها در کشور نزدیک تر می شویم، جلسات دولت در این باره نیز بیشتر می شود به طوری که جلسات اخیر این کارگروه به نیمه شب هم رسیده است.

بسته جامع حمل و نقل تصویب شد

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت در عین حال خبر داد: بسته جامع حمایتی از بخش حمل و نقل - درون و برون شهری - پس از برگزاری ده‌ها جلسه کارشناسی سرانجام در جلسه دیشب این کارگروه که تا 23 و 30 دقیقه طول کشید، به جمع بندی نهایی رسید.

وی افزود: در این بسته مجموعه سیاستها و برنامه هایی دیده شده است که بر بسترسازی در بخش حمل و نقل و سسیستم‌های کنترل و نظارت تاکید دارد، ضمن اینکه براساس این بسته، قرار شد رانندگان و کارکنان بخش حمل و نقل مورد حمایت دولت قرار گیرند.

فرزین از اختصاص منابع قرض الحسنه ای به فعالان بخش حمل و نقل خبر داد و خاطرنشان کرد: موضوع تامین اجتماعی رانندگان نیز در این بسته دیده شده است.

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت اظهارداشت: مدیریت اجرای بسته جامع حمل و نقل با وزارت کشور و با مسئولیت مستقیم محمد رضا رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور خواهد بود.

واریز منطقه به منطقه یارانه نقدی

خبرنگار مهر پرسید آیا مبلغ تنخواهی که دولت قرار است برای واریز یارانه نقدی تامین کند، مشخص شده است؟ که سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت پاسخ داد: الان منابع آن شناسایی شده است، ضمن اینکه این منابع به زودی - در نیمه دوم مهرماه - پس از تخصیص به حساب مردم واریز خواهد شد.

وی همچنین از واریزی منطقه به منطقه یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوار خبر داد و گفت: یارانه نقدی اقشار آسیب پذیر 10 درصد بیشتر از سایر اقشار جامعه خواهد بود.

فرزین ادامه داد: یارانه نقدی خانوار در مرحله اول دوماه واریز خواهد شد، سپس سازمان هدفمندی یارانه‌ها با منابع حاصل از اصلاح قیمت حاملهای انرژی تخصیصها را انجام خواهد داد. البته تا زمان آغاز اصلاح قیمتها یارانه نقدی واریزی قابل برداشت نخواهد بود.

درآمد 20 هزار میلیارد تومانی را دنبال می‌کنیم

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه دولت همان کسب 20 هزار میلیارد تومان درآمد  از محل اصلاح قیمتهای انرژی در نیمه دوم سال است؟ اظهارداشت: برنامه اولیه تامین این مبلغ در سالجاری بوده است که همچنان نیز همین برنامه دنبال می شود.

 تاثیر اصلاح قیمتها بر روی دهکها

وی از بررسی تاثیر اصلاح قیمتها بر روی دهکهای مختلف درآمدی جامعه خبر داد و به مردم اطمینان داد دولت با ذره بین تاثیرات هدفمندی یارانه ها را بررسی و برای هر کدام برنامه جداگانه ای طراحی کرده است. برهمین اساس، مردم نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.

تعیین تکلیف نهایی قیمت برق در جلسه یکشنبه

فرزین از تعیین تکلیف نهایی قیمت برق در جلسه یکشنبه آتی کارگروه تحول اقتصادی دولت سخن گفت و افزود: در جلسه دوشنبه گذشته این موضوع در کارگروه بررسی و مقرر شد در کارگروه تخصصی بررسی‌های دیگری انجام شود که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه کارگروه تخصصی با حضور مسئولان وزارت نیرو و سایر مسئولان ذی ربط موضوع را بررسی و نهایی کرد.

وی تصریح کرد: موضوع تعیین تکلیف قیمت برق ابتدا قرار بود در جلسه پنجشنبه شب کارگروه تحول اقتصادی در دستور کار باشد که به دلیل سفر وزیر نیرو به لبنان، این موضوع به جلسه یکشنبه آتی این کارگروه موکول شد.

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی با اشاره به اینکه قیمتهای برق برای بخشهای مختلف تبعیضی - ترجیحی خواهد بود، اظهارداشت: قیمت‌گذاری برق به نحوی خواهد بود که همچنان از مناطق گرم و بخشهای کشاورزی و صنعت حمایت شود.
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com