استاندار آذربايجان شرقی گفت: موضوع انتقال گمرك كشور به آذربايجان شرقی مصوب شده است...
 
 

به گزارش فارس، احمدعلیرضا بیگی شنبه شب در جمع فرمانداران و مدیران كل آذربایجان شرقی با بیان اینكه همراهی مردم با دولت در هدفمندی یارانه‌ها ارزشمند بوده است، اظهار داشت: سطح بالای همراهی مردم با دولت موجب یاس در دشمنان نظام و انقلاب شده و این طرح پس از ۴۰ روز در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی با بیان اینكه اجرای هدفمندی یارانه‌ها افتخار دولت دكتر احمدی‌نژاد است، افزود: دولت‌های قبلی با وجود اینكه آرزوی این كار بزرگ را داشتند اما موفق به اجرای آن نشدند و تنها دولت دكتر احمدی‌نژاد بود كه به این كار بزرگ همت گذاشت.

بیگی خاطر نشان كرد: الگوی جدید مصرف در كشور در حال شكل‌گیری است و مدیران نیز باید در محدوده كاری و زندگی خود رعایت الگوی مصرف را مورد توجه قرار دهند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مردم نسبت به عملكرد مدیران ریزبین هستند و مدیران باید استفاده از وسائل نقلیه شخصی را به حداقل برسانند و در این میان موضوع مدیران پروازی نیز باید به اتمام برسد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه سرمایه‌گذاری در توسعه و رونق اقتصادی استان اظهار داشت: برگزاری همایش‌های سرمایه‌گذاری و جلب سرمایه‌گذاری در كنار توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خواهد توانست در زمینه ارتقای جایگاه اقتصادی استان موثر باشد.

بیگی انتقال واحدهای ملی و ستادی از تهران به شهرستان‌ها را فرصتی مهم برای استان‌ها دانست و گفت: موضوع انتقال گمرك كشور به آذربایجان شرقی مصوب شده و گمرك كشور در آذربایجان شرقی مستقر خواهد شد و نهادهای دیگر نیز باید زمینه انتقال واحدها ملی را فراهم كنند.

وی جایگاه آذربایجان شرقی در موضوع مسكن مهر را مطلوب ارزیابی كرد و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته وضعیت مسكن مهر در شهرهای مختلف استان رو به رشد و مطلوب است.

استاندار آذربایجان شرقی احیای بافت فرسوده را از برنامه‌های مهم دولت دانست و گفت: در حال حاضر تبریز در این راستا پیشگام شده و دو محله تبریز به عنوان پیلوت در سطح كشوری انتخاب شده و احیای بافت فرسوده محله «گرو» و «حسن‌آباد» در تبریز صورت می‌گیرد.

 

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com