پلیس تهران به دنبال زنی مرموز به نام «رخ»!
پلیس تهران در تعقیب زنی است که با انتخاب لقب «رخ» برای خودش باند تبهکاری حرفه‌ای را هدایت می‌کنند. تاکنون چهار نفر از اعضای باند او دستگیر شده‌اند، اما از خود این زن سرنخی وجود ندارد

پلیس تهران در تعقیب زن مرموزی به نام رخ

چند وقت پیش زنی به دادسرای جنایی مراجعه کرد و خبر داد شوهر ۵۰ ساله‌اش مفقود شده است. در تحقیقات مشخص شد مرد مفقودشده وضع مالی خوبی دارد و آخرین بار با یکی از دوستانش که تازه با او آشنا شده، بیرون رفته است. به این ترتیب، شناسایی دوست جدید این مرد که رضا نام داشت، در دستور کار قرار گرفت و او پس از ۴۸ ساعت دستگیر شد.

به این ترتیب، مرد ۵۰ ساله که به وسیله رضا و دوستانش گروگان گرفته شده بود، آزاد و در ادامه تحقیقات مشخص شد رضا سارقی سابقه‌دار است که این بار نیز با هدفی مجرمانه با مرد ۵۰ ساله طرح دوستی ریخته و او را ربوده است. به این ترتیب، بازجویی از متهم آغاز شد. رضا گفت: چندی پیش از خانه‌ای در شمال تهران سرقت کرد و وقتی قصد فروش اموال مسروقه را داشت.

مالخر وقتی دید سند ملک را هم دزدیده‌اند، پیشنهاد خرید سند خانه را هم داد و گفت: بابت سند ۵۰ میلیون تومان می‌پردازد. رضا در بازجویی‌ها توضیح داد: آن مالخر من را با افرادی آشنا کرد که قصد استفاده از سند را داشتند. آن‌ها زنی را به من معرفی کردند و گفتند اسم او «رخ» است، او به من گفت: آن‌ها با استفاده از سند‌های سرقتی خانه‌هایی را که صاحبان‌شان در خارج از کشور هستند، با جعل مدارک به‌صورت قولنامه‌ای یا وکالتی می‌فروشند، مثلا در یک مورد خانه‌ای را که ۱۷ میلیارد ارزش داشت با مبلغ خیلی پایین‌تری فروختند. همچنین رضا درباره ربودن مرد ۵۰ ساله نیز گفت: وقتی با رخ آشنا شدم او به من پیشنهاد داد با این مرد طرح دوستی بریزم و بعد او را با همدستی دیگر اعضای باند بدزدم تا او را مجبور کنیم قولنامه‌ای امضا و خانه‌اش را که ۷۰ میلیارد تومان می‌ارزد، به رخ واگذار کند. قرار بود در ازای این کار یک خودرو ۲۰۶ دریافت کنم، اما وقتی که دستگیر شدم، ماجرای خودرو ۲۰۶ هم منتفی شد.

با این اعترافات رضا، دستگیری بقیه اعضای باند در دستور کار قرار گرفت. به این ترتیب، در مجموع سه متهم دیگر با سرنخ‌هایی که رضا در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار داده بود، دستگیر شدند، اما رخ و دیگر همدستان احتمالی او همچنان تحت تعقیب پلیس قرار دارند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه شرق