انهدام باند ۷ نفره سارقان مسلح در جنوب تهران
فرمانده انتظامی شهرستان ری از انهدام باند هفت نفره سارقان مسلح به عنف در این شهرستان خبر داد

انهدام باند هفت نفره سارقان مسلح به عنف  در شهرستان ری

سرهنگ محمد قاسم طرهانی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ در اسفند ماه سال گذشته یک دستگاه خودرو نیسان باری حاوی قطعات مکانیکی در موقعیت حسن آباد فشافویه درحال تخلیه بار بود که یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ خلاف جهت مقابل خودرو نیسان توقف کرده و پنج نفر با در دست داشتن یک قبضه سلاح شکاری اقدام به پیاده شدن از آن کرده و با تهدید و تیراندازی به سمت راننده، خودرو نیسان حاوی بار را به سرقت برده و از صحنه متواری شدند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع پرونده در کلانتری تشکیل و سپس به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرری ارجاع شد.   تحقیقات فنی و تخصصی کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت آغاز شد، در بررسی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته هویت یکی از سارقان با بکارگیری اقدامات خاص و استفاده از تجهیزات خاص پلیسی شناسایی شد. در ادامه با توجه به وقوع سرقت مشابه از شهرک صنعتی فشافویه مبنی بر سرقت حدوداً ۲۰ میلیارد ریال  قطعات مسی به این شیوه و شگرد، توجه کارآگاهان پلیس آگاهی به این موضوع جلب و مشخص شد که این سرقت نیز از سوی همین افراد انجام شده است. ماموران در بررسی صحنه جرم و سرنخ های به‌جا مانده از سارقان هویت تعدادی از سارقان را مورد شناسایی قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهارکرد : سرانجام پس از تعقیب و مراقبت شبانه روزی و انجام هماهنگی‌های لازم، بامداد بیست و پنجم خردادماه امسال عوامل عملیات پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرری به همراه عوامل تجسس کلانتری‌های تابعه برای دستگیری به موقعیت مذکور اعزام شده و در جریان اجرای چند عملیات ضربتی هفت عضو این باند در مخفیگاهشان در نقاط مختلف شهرستان ری و شهرهای همجوار دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.  

وی با بیان اینکه چهار قبضه سلاح بادی، یک دستگاه خودرو و دو دستگاه موتورسیکلت مورد استفاده در ارتکاب جرائم کشف و به مقر پلیس منتقل شد؛ گفت:‌ متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی، تحت بازجویی قرار گرفتند و گرچه در ابتدا منکر بزه اتنسابی شدند اما پس از مواجه با ادله و مستندات پلیسی به بزه ارتکابی و چهار فقره سرقت مسلحانه با همین شیوه و شگرد معترف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه مالباختگان به پلیس آگاهی دعوت شدند، گفت: هفت عضو این باند نیز پس از تکمیل پرونده و انجام تحقیقات تخصصی برای ادامه روند رسیدگی به جرم به دادسرای شهرری اعزام شدند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir