استعفای نجفی تایید شد + علت استعفا
عضو شورای شهر: تصمیم گیری در رابطه با استعفای شهردار تهران زمان بر است و مقرر شد در نخستین جلسه شورا در سال 97 موضوع بررسی شود

بیماری جدید نجفی علت استعفا

مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران با تایید استعفای نجفی گفت: استعفای محمد علی نجفی واقعیت داشت و در جلسه غیر رسمی شورای شهر مطرح شد.  اکنون در حال بررسی ابعاد موضوع در جلسه غیر رسمی شورای شهر هستیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به زمان بر بودن تصمیم گیری در رابطه با وضعیت شهردار تهران تصریح کرد: تصمیم گیری در خصوص شهردار جدید نیازمند زمان است به همین خاطر اعضای شورا بر ادامه کار شهردار تا انتهای  تعطیلات نوروز توافق جمعی دارند.

فراهانی تاکید کرد: بنا شد استعفا در اولین جلسه رسمی شورای شهر در سال جدید رسما قرائت شده و تصمیم گیری قطعی کنیم.

همچنین محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در کانال تلگرامی خود نوشت «دکتر نجفی یک عارضه جدید پزشکی را علت استعفای خود اعلام کرده است. اکنون این دلیل برای اعضای شورای شهر محرز شد که البته نمی‌توان تاثیر فشارهای سیاسی را هم کتمان کرد

علت استعفای شهردار تهران از زبان محسن هاشمی

از عصر روز گذشته استعفایی را از دکتر نجفی دریافت کردیم و امروز هم در جلسه هم اندیشی موضوع را بررسی کردیم.علت استعفا را یک مشکل جدید پزشکی مطرح کردند. مشکل پزشکی را نمی‌شود علنی کرد. شورای شهر باید در جلسه رسمی خود تصمیم بگیرد در جلسه هم‌اندیشی تصمیم گرفتیم براساس قانون تا اولین جلسه رسمی شورا به وظایف خودشان ادامه دهند تا هیچ مشکلی برای شهر پیش نیاید.
استعفای ایشان را در صحن شورا به بحث میگذاریم اگر توضیحات قانع کننده‌ای دادند در همان جلسه سرپرست انتخاب می‌کنیم اگر پذیرفته نشد به کار خود ادامه می‌دهند.
نجفی از اعضا دلخور نیستند و اتفاقا چند شب پیش جلسه‌ای داشتند و من دلخوری از اعضا را تکذیب می‌کنم. در مورد اینکه اعضا مخالفند یا نه هم چیزی نمی‌توانم بگویم، قطعا اعضا دوست دارند که ایشان بمانند.

راجع به دستگیری ایشان و آزادی با وثیقه اطلاعی ندارم. راجع به گزینه‌های جایگزین ایشان هیچ چیزی نمی‌توانم بگویم و ‌خوب نیست که رییس شورای شهر تهران راجع به این موضوع اظهارنظر کند

قصد شهردار شدن ندارم

هاشمی تصریح کرد: آقای نجفی به صراحت اعلام کرده است که بدلیل مسائل سیاسی استعفا نداده است و مساله اصلی بیماری جدید ایشان است. ممکن است فشارهای سیاسی در بیماری تاثیرگذار بوده باشد که مشخص نیست.

وی در پاسخ به این سوال که گمانه زنی‌هایی در رابطه با انتخاب شما به عنوان شهردار مطرح شده است، بیان داشت: من قصد شهردار شدن ندارم و دنبال چنین موضوعی نیستم.

هاشمی گفت: وقتی کسی مریض می‌شود، استرس بسیار ممکن است او را ازپای دربیاورد، در اینجا بحث حق خانواده او هم مطرح است و فقط تعهدات سازمانی نیست.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilnanews.com / asriran.com / mizanonline.com / isna.ir