جلسه رای اعتماد به وزرای پيشنهادی در حای فردا (يکشنبه) در مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود که اظهار نظر نمايندگان و آخرين گمانه‌زنی‌های آنان حاکی از موفقيت اکثريت وزرای پيشنهادی در کسب رای اعتماد نمايندگان ملت است.
 

به گزارش ایرنا، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایرنا ضمن بر شمردن ویژگی‌های وزرای پیشنهادی رییس جمهور، بر لزوم تعامل دولت و مجلس برای آغاز به کار دولت دهم تاکید کردند که بخشی از این گفت و گو ها در پی می‌آید:

** برنامه‌های " دانشجو " در جهت ارتقا دانشگاه است
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، برنامه های "دانشجو" وزیر پیشنهادی وزارت علوم تحقیقات و فناوری را در جهت ارتقاء اموزش عالی و دانشگاه دانست و گفت: وی با توجه با تحصیلاتی که دارد فردی قوی و توانمند برای تصدی وزارتخانه علوم است.
حجت الاسلام "سید محمود حسینی دولت آبادی" وزیر پیشنهادی علوم را فردی دانشگاهی و فرهیخته خواند و افزود : وزیر پیشنهادی علوم "دانشجو و دانشگاه" را می شناسد و به موضوعات و مسائل آموزش عالی واقف است .
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت : برنامه های کاری که توسط این وزیر پیشنهادی ارائه شده در کمیسیون مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به خوبی معلوم است که وی برنامه های مطلوبی برای ارتقا و پیشرفت دانشگاه دارد.
حسینی دولت آبادی تصریح کرد : بررسی سوابق و برنامه های کاری دانشجوی موید آن است که او، فردی مناسب برای تصدی این پست بوده و اکثریت نمایندگان به این مورد، اعتقاد دارند و این وزیر را تایید می کنند.


** وزیر پیشنهادی ارشاد از کارآیی لازم برخوردار است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شناختی که از شخصیت "سیدمحمد حسینی " وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم و همچنین برنامه های پیشنهادی وی، به نظر می رسد حسینی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد از کارآیی لازم برخوردار است.
"حشمت الله فلاحت پیشه" اظهار داشت: نظر کمیسیون امنیت ملی نسبت به حسینی مثبت است و او می تواند در مجلس، رای اعتماد لازم را به دست آورد.
وی افزود: آقای حسینی در برنامه مفصلی که به نمایندگان مجلس ارایه دادند حدود 134 راهبرد مشخص برای بخش های مختلف فرهنگی هنری، معرفی کرده اند و تقریبا برای هر بخش، راهبرد مشخص دارند.
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، داشتن سیاست و شیوه تعاملی در عرصه فرهنگ را از جمله نیازهای کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: دکتر حسینی به دنبال یک فضای تعاملی در حوزه فرهنگ و هنر است و ما در این حوزه که عناصر مهمی همچون مطبوعات،‌ فعالان فرهنگی هنری و سازمان های مردم نهاد در آن وجود و حضور دارند نیازمند یک سیاست تعاملی هستیم.
وی تصریح کرد: متاسفانه بخشی از اهداف چشم انداز 20 ساله کشور مبنی بر اختصاص درصد خاص به فرهنگ کشور محقق نشده است و اختصاص نیم درصد بودجه دستگاه ها به فعالیت های فرهنگی در برنامه چهارم توسعه، جنبه اختیاری داشت که باید در برنامه پنجم، شکل تکلیفی به خود بگیرد خوشبختانه مجلس و آقای حسینی در این قضیه با یکدیگر هم عقیده اند و توافق دارند.
"سید محمد حسینی" ، وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،در حال حاضر قائم مقام وزیر علوم، رییس دانشگاه پیام نور و رییس هیات مدیره انتشارات علمی و فرهنگی است.
حسینی ، سوابق فرهنگی همچون رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی، مشاور رییس سازمان فرهنگ وارتباطات، انجام فعالیت های فرهنگی و رسانه ای در صدا و سیما و مدیریت عامل و ریاست هیات مدیره انتشارات سروش را در پرونده کاری خود دارد.

** سوابق علمی و عملی " دانشجو" قابل اعتنا و اتکاست
نماینده مردم محلات و دلیجان با اشاره به سوابق قابل اعتماد و اتکای وزیر پیشنهادی علوم، گفت : با بررسی برنامه های ارائه شده ، وی توانایی اداره وزارت علوم تحقیقات و فناوری را در دولت دهم دارد.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی، درخصوص وزیر پیشنهادی وزارت علوم اظهارداشت : با بررسی سوابق علمی و عملی می توان گفت ایشان ویژگی هایی دارند که قابل اعتناست.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود : با توجه به تحصیلات دانشگاهی ، وی یک استاد تمام است و طرحهای تحقیقاتی و پژوهشی فراوانی را یا مدیریت کرده و یا خود انجام داده است .
وی گفت : در تعهد و تخصص کاری وی نیز شکی نیست و می تواند از عهده تصدی این پست به خوبی برآید.
نماینده مردم محلات و دلیجان تصریح کرد: نمایندگان باید قابلیت اجرایی شدن برنامه های دانشجو را بررسی کنند و پس از آن به یک اقناع جمعی برسند.
سلیمی افزود : در جلسات مفصلی که با حضور دانشجو برگزار شد 10 تن از نمایندگان در خصوص برنامه های ارائه شده سوالات دقیق و عمیقی را مطرح کردند که با توجه به ضیق وقت تعدادی از آنها پاسخ و بقیه به بعد موکول شد.
وی گفت : آنچه که در برنامه های ایشان دیده می شد مباحث زیادی در خصوص آموزش عالی وجود داشت که به برخی سوالات در این زمینه پاسخ داده شد.
وی نظر نهایی نمایندگان مجلس را نسبت به دانشجو مثبت خواند و افزود : اکثر دوستان به یک جمع بندی رسیده اند که وزیر پیشنهادی علوم توانایی اداره این وزارتخانه را خواهد داشت .

** نمایندگان در رای دادن به کابینه دهم نگاه جنسیتی نداشته باشند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی پیش بینی کرد: اگر نمایندگان مجلس در رای دادن به کابینه دهم نگاه جنسیتی نداشته باشند دکتر مرضیه وحید دستجردی بالاترین رای آنها را به خود اختصاص خواهد داد.
دکتر "علیرضا مرندی" افزود: نمایندگان مجلس نباید به مسئله جنسیت ( زن یا مرد بودن ) وزرای پیشنهادی دولت دهم توجه کنند بلکه مهمترین اصل دراین امر ،ارائه برنامه های توانمند برای پیشبرد اهداف برنامه توسعه پنجم است .
وی با بیان اینکه " اگر به زنان فرصت کسب مقام وزارت ودیگر پست های مدیریتی داده شود ، می توانند درانجام این نوع وظایف نیز خوب بدرخشند " گفت: دکتر دستجردی با توجه به سوابق اجرایی که دارد می تواند عهده دار مقام وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی باشد.
مرندی به برنامه های پیشنهادی دکتر دستجردی در مورد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت : یکی از محورهای ارائه شده دراین برنامه ها که دکتر دستجردی که به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارائه داد احیای شبکه های بهداشتی و درمانی است . در حال حاضر سیستم شبکه بهداشتی و درمانی در کشور مربوط به 25سال قبل است و اقدام جدیدی در این خصوص صورت نگرفته است .
دکتر مرندی با بیان اینکه " هنوز در برخی از مناطق محروم مانند سیستان و بلوچستان خانه های بهداشت وجود ندارد" گفت : دسترسی به آب آشامیدنی سالم ، پزشک و سایر خدمات مراقبتی بهداشتی در این مناطق هنوزفراهم نشده است که این امر نیازمند توجه وزارت بهداشت است.
مرندی گفت که این مشکل در برنامه های دکتر دستجردی کاملا شناسایی و برای آن راهکار ارائه شده است و افزود: گزینه پیشنهادی برای وزارت بهداشت در برنامه هایش به احیای شبکه بهداشتی و درمانی کشور تاکید فراوان داشته و گسترش خانه بهداشت ، پایگاههای مراقبت های بهداشتی اولیه ، توسعه برنامه پزشک خانواده در شهرها ، امکان تسهیلات به پزشکان برای استقرار در مناطق محروم را در اولویت مهمترین برنامه های خوددر کابینه دهم اعلام کرده است.
وی تاکید کرد: تمامی 21 نفر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نظر مساعدی در خصوص انتخاب دکتر دستجردی به عنوان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دارند و به همین دلیل در روزهای یکشنبه و سه شنبه هفته جاری در صحن علنی مجلس از وی دفاع خواهند کرد.
بررسی صلاحیت و رای اعتماد به 21 وزیر پیشنهادی دولت دهم از فردا-یکشنبه- در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز می شود.

** 6 وزیر اقتصادی حداقل 60درصد آرا نمایندگان را کسب می کنند
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیش بینی کرد: شش وزیر پیشنهادی دولت دهم در حوزه های اقتصادی حداقل 60 درصد رای اعتماد نمایندگان مجلس را بدست آورند.
"ارسلان فتحی پور" گفت:‌ ‌‌وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنایع و معادن، ‌تعاون، بازرگانی، ‌کار و امور اجتماعی و راه و ترابری به ترتیب 85 ، 60، ‌75، 60، 65 و 65 درصد رای اعتماد نمایندگان مجلس را از آن خود خواهند کرد.
وی در عین حال بر نظر مثبت کمیسیون اقتصادی مجلس درباره شش وزیر اقتصادی تاکید کرد.
وی ادامه داد‌: کمیسیون اقتصادی طی روزهای اخیر پس از استماع برنامه های وزرای پیشنهادی اقتصاد، بازرگانی، تعاون، ‌صنایع و معادن، کار و راه آنها را برای تصدی وزارتخانه های مربوطه مناسب دانستند.
فتحی پور با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی نیرو هنوز در میان اعضای این کمیسیون حضور نیافته، ابراز امیدواری کرد: وزیر پیشنهادی نفت نیز رای اعتماد کسب کند.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه وزرای پیشنهادی کابینه دهم در روزهای اخیر با حضور در جمع نمایندگان به بیان دیدگاه های خود پرداخته اند، افزود: ‌علاوه بر برنامه های اقتصادی، ‌ولایی بودن و صلاحیت فردی افراد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با تصریح بر جایگاه نظارتی و قانونگذاری نمایندگان مجلس، علت عدم قطعیت نظر نمایندگان درباره برخی وزرای پیشنهادی اقتصادی را ارایه نکردن برنامه ی کامل از سوی آنها عنوان کرد.
فتحی پور بر پاسخگو بودن وزرای آینده تاکید می کند و می گوید: ‌فردی که توانایی اداره وزارتخانه ای را نداشته باشد طبیعی است که در کسب رای اعتماد با مشکل مواجه خواهد شد.
این نماینده مجلس در پایان با بیان اینکه تمام تلاش مجلس شورای اسلامی بر تعامل با وزرای دولت دهم است، گفت: ‌با این وجود آنچه بیش از هر چیز مهم به نظر می رسد توانایی فرد معرفی شده در اداره یک وزارتخانه است که نباید آن را از نظر دور داشت.

** نماینده مجلس: وزرای توانمند و ولایت مدار رای اعتماد می گیرند
نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزرایی می توانند رای اعتماد مجلس را کسب کنند که افرادی توانمند و ولایت مدار باشند.
"اصغر گرانمایه پور" افزود: وزرای پیشنهادی دولت دهم، برنامه های خود را به کمیسیون های مربوطه ارایه داده و به سوالات نمایندگان پاسخ دادند.
وی گفت: نمایندگان اینک مشغول بررسی سوابق کاری 21 وزیر پیشنهادی دولت دهم برای دادن رای اعتماد در صحن علنی مجلس هستند.
گرانمایه پور اظهارداشت: این بررسی ها تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و در این روز رای اعتماد وزیران در صحن علنی مجلس اخذ می شود.
وی افزود: وزرایی که دارای سوابق ارزشی و انقلابی، رشته تحصیلی متناسب با وزارت پیشنهادی و همچنین دارای تجربه زیاد در صحنه های مختلف هستند، قطعا بالاترین رای اعتماد را خواهند آورد.
گرانمایه پور اظهار داشت: وزرایی که دارای این ویژگی ها نیستند، قطعا رای نمی آورند و این امری طبیعی است.
وی با اشاره به حضور خانم ها در کابینه دهم افزود: بعضی از مراجع تقلید پیام هایی را به مجلس ارایه داده اند و مذاکرات و صحبت هایی نیز با رییس مجلس داشته اند.
نماینده کاشان تصریح کرد: بعضی از مراجع در این خصوص نظریات فقهی دارند که منتظر جواب رییس مجلس هستیم تا با تعامل بین نمایندگان، به جمع بندی واحدی برسیم .
وی خاطرنشان کرد:‌ قبل از رای اعتماد به وزرا این مساله روشن خواهد شد.
مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دهم از فردا یکشنبه در دو نوبت صبح و بعدازظهر تشکیل جلسه خواهد داد.

** نمایندگان به کابینه دهم رای قاطعی خواهند داد
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب در خصوص تعامل مثبت و اعتماد نمایندگان به رییس جمهور، شواهد حاکی از این است که مجلس به کابینه رای قاطع و خوبی خواهد داد.
سیدحسین نقوی حسینی افزود: امروز که برای ثبت نام موافق و مخالف به مجلس مراجعه کردم، شاهد این بودم که بسیاری از نمایندگان مشتاقانه در لیست موافقان وزرا ثبت نام می کردند.
وی اظهار داشت: بسیاری از نمایندگان با کلیت کابینه دهم و تک تک وزرا موافق هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: نظر نمایندگان در خصوص کابینه مثبت است چرا که معتقدند رییس جمهور تیم هماهنگ، منسجم و در راستای شعارهای دولت انتخاب کرده است.
وی با تاکید بر اینکه، این حق رییس جمهور است که همکاران آینده خود را انتخاب کند، گفت: مجلس رای قاطع و خوبی را به وزرای پیشنهادی خواهد داد هر چند که ممکن است در مواردی جزیی اختلاف نظر وجود داشته باشد اما از هم اکنون بگویم که آرزوی دشمن در تضعیف دولت ناکام خواهد ماند.

** نمایندگان در رای اعتماد به وزرا نگاه فراگیر خواهند داشت
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، نگاه محدودی نخواهند داشت و سعی دارند نگاه جامع به موضوع داشته باشد.
"اسماعیل کوثری" افزود: تا جایی که می شود باید به دولت کمک کرد و آسان تر گرفت تا دولت بتواند به کارها و پاسخگویی های خود به مردم، برسد.
وی تاکید کرد: وضعیت به گونه ای است که دشمن به دنبال اختلاف بین مجلس و دولت است و در اتفاقات اخیر نیز به دلیل توطئه های بیگانگان، برخی ناآگاهانه و تعداد کمی آگاهانه توطئه های آنان را عمیاتی کردند.
عضو فراکسیون اصولگرایان تاکید کرد: به همین دلیل نمایندگان توجه دارند، کاری کنند که دشمن خوشحال نشود و به دنبال این هستند هر چه سریع‌تر دولت شروع به کار کند تا به خواسته های مردم رسیدگی شده و کار روی غلتک بیفتد و در نهایت باعث ناامیدی دشمنان شود.
نماینده مردم تهران تصریح کرد: هم رییس جمهور و هم نمایندگان مجلس یک‌سری اختیارات خاص خود را دارند، که باید در این رابطه بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب تعامل صورت گیرد.
کوثری تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند که دولت در وسط میدان است و مسوول کار اجرایی بوده و پاسخگوی مستقیم به مردم است به همین دلیل باید با آن مماشات کرد.
وی با تاکید بر اینکه نمایندگان به این مساله حتما توجه دارند، ادامه داد: مجلس به مدت یک هفته در خصوص کابینه پیشنهادی، طی جلسات متعدد در کمیسیون ها و فراکسیون ها بررسی ها را انجام داده است.
نماینده مردم تهران اضافه کرد: به دلیل این جلسات و ارزیابی های متعدد در مجلس، اکنون تا حد قابل قبولی و حتی بیشتر از قابل قبول، برای نمایندگان وضعیت نسبت به هفته قبل بهتر شده و امید می رود که به اکثریت وزرای پیشنهادی رای اعتماد بدهند.

** دیانت و کارآمدی از شاخص های کسب رای اعتماد وزرا است
نماینده مردم شهرستان های مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: دیانت ، داشتن سوابق انقلابی و کارآمدی از شاخصه های کسب رای اعتماد وزرا از مجلس شورای اسلامی است.
"یوسف نجفی" افزود: پیش بینی می شود نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اکثر وزرای معرفی شده از سوی رییس جمهوری رای اعتماد بدهند.
وی با بیان این که مجلس احتمالا به برخی از وزرا رای اعتماد ندهد ، اضافه کرد: این مساله به معنای عدم همکاری مجلس با دولت نیست ، بلکه دال بر این است که مجلس شورای اسلامی به دنبال کارآمدی دولت می باشد.
وی با اشاره به این که قوا از یکدیگر مستقل هستند ، خاطرنشان ساخت: تعامل مجلس با دولت بر اساس اصل همکاری قوا است.
وی اظهار داشت: دولت از مجلس انتظار همکاری داشته و مجلس نیز از دولت می خواهد به مشکلات مردم که توسط نمایندگان مطرح می شود ، گوش دهد.
نجفی ، افزود: ضروری است دولتمردان نیز با تعامل بیشتر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

** رای اعتماد به وزرا، یکپارچگی اصولگرایان را نشان خواهد داد
نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین گفت که نمایندگان اصولگرای مجلس وحدت و یکپارچگی اصولگرایان را در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی احمدی نژاد نشان خواهند داد.
" قاسم محمدی" با بیان اینکه مجلس اصولگرای هشتم در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی بیشترین‌ همکاری و تعامل را با رییس جمهور خواهد داشت، گفت: چون بین اصولگرایان آب گل آلودی برای ماهیگیری مخالفان وجود ندارد، عده‌ای در آستانه رای اعتماد به وزرا در تلاش هستند تا آب را برای ماهیگیری خود گل‌آلود کنند.
این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: مخالفان جریان اصولگرایی در نهایت موفق نخواهند شد و مجلس رییس جمهور را در رای اعتماد به وزرا یاری خواهد کرد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان اعلام کرده است که مسوولیت‌های سنگینی بر عهده دولت است و مجلس باید دولت را در انجام این مسوولیت‌ها یاری کند، گفت: نمایندگان در رای اعتماد به وزرا، این خواسته رهبر انقلاب را جامه عمل می‌پوشانند.
محمدی تاکید کرد: اصولگرایان مجلس با همسویی و همگرایی وظایف خود را با هدف حمایت از دولت احمدی نژاد به پیش می‌برند و در عین حال عملکرد و برنامه‌های وزرای پیشنهادی را منصفانه نقد خواهند کرد.
وی با اشاره به جلسات متعدد رییس جمهور با نمایندگان طی هفته گذشته برای رفع ابهامات درباره وزرای پیشنهادی، اظهار داشت: این دیدارها که به صورت گروهی یا فراکسیونی صورت گرفت، موجب شفافیت هر چه بیشتر عملکرد و برنامه وزرای پیشنهادی رییس جمهور شد.

** اکثریت وزرای پیشنهادی کابینه دهم از مجلس رای اعتماد می گیرند
قائم مقام مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی نیز معتقد است که اکثریت وزرای پیشنهادی کابینه دهم از مجلس رای اعتماد می گیرند.
"لطف الله فروزنده" گفت: رییس جمهور به عنوان منتخب مردم وزرا را انتخاب می کند و نمایندگان هم به عنوان منتخبان مردم رای خود را اعلام می کنند.
وی با اشاره به اینکه نمایندگان باید شرایط وزرا را مدنظر قرار دهند گفت: در حال حاضر دولت دهم باید هر چه زودتر شکل گیرد و نمایندگان باید این مساله را در رای دادن مد نظر داشته باشند.
این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه اکثریت کابینه پیشنهادی دولت دهم از مجلس رای اعتماد می گیرند افزود: رییس جمهور مدعی است که این افراد کارآمتر هستند امیدورایم که این افراد بتوانند در اداره کشور نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
فروزنده تاکید کرد: دولت دهم باید هر چه زودتر تشکیل شود و اکثریت وزرا رای بیاورند.
وی گفت: هیچ چالشی بین دولت و مجلس وجود ندارد نیست و تنها این مساله مهم است که دولت بتواند هر چه زودتر کار خود را آغاز کند.
گفتنی است رییس جمهور کشورمان دیروز پیش از خطبه های نماز جمعه با دفاع از کابینه پیشنهادی خود گفت: من از مجلس شورای اسلامی برادرانه و متواضعانه خواهش می کنم به برادر و دوست خود اعتماد کنند و کارآمدی را به رییس جمهور بسپارند. احمدی‌نژاد همچنین از کابینه پیشنهادی خود به عنوان کابینه ای قوی، ‌منسجم، متخصص، مردمی، پاک، ولایی و خدمتگزار نام برد.

** کابینه دهم نسبت به کابینه نهم قوی تر است
نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:‌‌اکثر نمایندگان در بررسی هایی که در کمیسیون های تخصصی درمورد وزرای پیشنهادی داشته اند به این نتیجه رسیده اند که کابینه پیشنهادی دولت دهم نسبت به دوره نهم قوی تر است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر افزود: بیشتر‌ وزرای پیشنهادی کابینه دهم، قوی و با کفایت هستند.
وی گفت:‌ کمیسیون های مختلف مجلس تاکنون برنامه های وزرای پیشنهادی را مطالعه کرده اند و جلساتی نیز برای دفاعیات وزرا برگزار شده‌ است.
رهبر تاکید کرد: ‌وزرایی همچون دانشجو، خلیلیان،‌تقی پور، نجار و وحیدی از جمله وزرایی هستند که رای اعتماد مجلس را صددرصد کسب می کنند.
نماینده اصفهان در عین حال تصریح کرد:‌ نمایندگان مجلس این اعتقاد را هم دارند که تعدادی از این افراد برای تصدی وزراتخانه های پیشنهادی، ‌ضعیف هستند و یا برای این سمتها مناسب نیستند.

** نمایندگان در رای اعتماد مصالح ملی را در نظر بگیرند
رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان باید در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، مصالح ملی و صلاحیت های عمومی وزرا را در نظر بگیرند.
"طیبه صفایی" افزود: البته سوابق اجرایی، کاری و کارآمدی وزرای پیشنهادی نیز دارای اهمیت است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه رییس جمهور حق دارد، اعضای کابینه خود را بر اساس همگرایی، کارآمدی و تخصص انتخاب کند لذا مجلس هم در عین تعامل در این خصوص جایگاه خاص خود را دارد.
نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس کمیسیون های تخصصی تشکیل شده و به طور مداوم تعاملات خاصی را با وزرای پیشنهادی در همه زمینه ها به خصوص مطالبات مردم انجام داده است.
صفایی با تاکید بر اینکه نمایندگان تمام تلاش خود را انجام می دهند، گفت: نمایندگان مجلس ضمن اطاعت کامل از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تعامل مثبت و سازنده با دولت دهم، در عین حال وزرای پیشنهادی را بر اساس تجارب و صلاحیت های عمومی با پرسش ها، ارزیابی حضوری و برگزاری جلسات مختلف مورد ارزیابی قرار داده اند.
نماینده مردم تهران ابراز امیدواری کرد که وزرای پیشنهادی رای خوبی را از مجلس کسب کنند.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir