واکنش ظریف به گردن‌زنی ۳۷نفر در عربستان
روز گذشته وزارت کشور عربستان از اعدام 37 نفر از شهروندان این کشور با عنوان آنچه که اتهام تروریستی و ارتباط با تروریسم خواند، خبر داده است. در همین رابطه وزیر امور خارجه کشورمان توییتی در واکنش به اعدام‌های اخیر در عربستان و رویکرد دولت ترامپ در قبال این اعدام‌ها منتشر کرد

اعدام ۳۷نفر در عربستان

روز گذشته وزارت کشور عربستان از اعدام 37 نفر از شهروندان این کشور با عنوان آنچه که اتهام تروریستی و ارتباط با تروریسم خواند، خبر داده است. در همین رابطه وزیر امور خارجه کشورمان توییتی در واکنش به اعدام‌های اخیر در عربستان و رویکرد دولت ترامپ در قبال این اعدام‌ها منتشر کرد. 

وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پس از تایید محکومیت 37 نفر به اتهام اقدامات تروریستی، حکم اعدام آن ها اجرا شده است.

این وزارتخانه مدعی شده است که افراد اعدام شده افکار تروریستی داشته و باندهای تروریستی را با هدف ایجاد فساد، ناامنی و هرج و مرج ایجاد کردند تا آنچه را که فتنه آفرینی و ضربه زدن به امنیت اجتماعی خوانده شده ،گسترش دهند.

حمله به مقرهای امنیتی با بمب و قتل شماری از نیروهای امنیتی از دیگر اتهامات افراد اعدامی بوده است.

وزارت کشور عربستان اعلام کرد که تمامی افراد اعدامی تبعه این کشور هستند.

ظریف: صدایی از ترامپ در نمی‌آید

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اعدام‌های اخیر در عربستان در توییتی نوشت: پس از چشم‌پوشی از تکه‌تکه کردن یک خبرنگار، حالا از دولت ترامپ وقتی عربستان سعودی ۳۷ تن را در یک روز گردن می‌زند، صدایی در نمی‌آید؛ حتی وقتی عربستان یک نفر را دو روز پس از عید پاک به صلیب می‌کشد.

او ادامه داد: عضویت در تیم ب -بولتون، بن سلمان، بن زائد و بی‌بی [بنیامین نتانیاهو]- برای ارتکاب هر جرمی مصونیت ایجاد می‌کند.

براساس گزارش مجامع بین المللی، عربستان یکی از کشورهایی است که در صدر فهرست کشورهای دارای بالاترین احکام اعدام ها در جهان قرار دارد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir