رئیسی به فعالان اقتصادی : مشکلات حل می شود
رئیس جمهور، عصر پنجشنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم در مدرسه امام کاظم (ع) به فعالان اقتصادی وعده حل مشکلات را داد.

غیرقابل پیش بینی بودن برای اقتصاد بسیار خطرناک است


رییسی با اشاره به شعار سال و مساله رونق تولید، ابراز کرد: فعالان اقتصادی با قدرت در این عرصه حضور پیدا کنند و مطمئن باشند که همه مشکلات حل خواهد شد. باید کاری کرد که بازار احساس ثبات و اقتصاد احساس آرامش کنند؛ غیرقابل پیش بینی بودن برای اقتصاد بسیار خطرناک است.

وی مساله انضباط بانکی را مورد توجه قرار داد و گفت: هیچ بانکی حق دریافت سود بیشتر از میزان تعیین شده در شورای پول و اعتبار را ندارد و هر بانکی که رقم بیشتری از تولیدکنندگان دریافت کرده را باید بازگرداند.

رییسی با اشاره به اهمیت حمایت از شرکت های دانش بنیان، یادآور شد: مساله علم و فناوری یک مقوله مهم است و باید یک پارک علم و فناوری کاملا جامع در سطح استان قم احداث شود.

رییس جمهور گفت: رویکرد دولت در مورد نهاده های دامی، تولید این نهاده ها در داخل کشور است و وابستگی به نهاده های دامی به کشورهای دیگر بر خلاف استقلال اقتصادی کشور است اما رسیدن به مرحله خودکفایی زمان بر است.

وی اولویت دولت را بهره برداری از پروژه های نیمه تمام دانست و بر حمایت از بخش خصوصی در اتمام طرح های نیمه کاره تاکید کرد و افزود: در سراسر کشور به میزان ده ها سال پروژه نیمه تمام وجود که کلنگ آنها از سالها پیش زده شده ولی پیشرفت فیزیکی پایینی دارند.

وی اضافه کرد: دولت حاضر است پروژه های نیمه تمام کشور را با تضمین بازگشت اصل و سود سرمایه، توسط بخش خصوصی و سایر بنگاه های اقتصادی به سرانجام برساند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir