استعفای دسته جمعی در یک شهر به دلیل کمبود آب!
اعضای شورای شهر یکی از شهرها به دلیل کمبود شدید آب در حوزه انتخابی‌شان اقدام به استعفای دسته جمعی کردند.

 قطعی چندروزه آب شهر سده درخواف و استعفای دسته جمعی اعضای شورای شهر


 محمد شیرین سده ای روز شنبه در این باره گفت:‌ شهر سده بخش سلامی خواف در سال جاری با مشکل شدید تامین آب شرب مواجه بوده است و هم اکنون ۵۰ درصد جمعیت ۱۰ هزار نفری این شهر و سه روستا از این شهرستان با کمبود شدید آب مواجه هستند.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر ۴۰ درصد از شبکه آب شرب شهر سده خواف فرسوده است و بخش زیادی از هدر رفت آب از این محل صورت می گیرد و چاه آب موجود جوابگوی نیاز مردم و مشترکان نیست.

رییس شورای اسلامی شهر سده اظهار داشت:‌ مسوولان برای رفع مشکل آبرسانی شهر سده باید در کوتاه مدت نسبت به تامین آب شرب از چاه‌های آب کشاورزی و در بلند مدت نسبت به حفر چاه اقدام کنند.

شیرین سده‌ ای گفت:‌ نامه استعفای همه اعضای شورای اسلامی شهر سده به فرمانداری ارسال شده است.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر سده با اشاره به تشدید مشکل تامین آب شرب این شهر تصریح کرد:‌ این مشکل از ۲ سال قبل به مسوولان شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی منعکس شده ولی تاکنون گام موثری در این زمینه برداشته نشده است.

علی غلامپور اظهار داشت:‌ شهر سده در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با کمبود شدید آب مواجه بود و با توجه به حجم بسیار کم منابع آبی موجود، قدرت جیره بندی آب وجود نداشت و این مساله مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرد.

وی اضافه کرد:‌ چند روز گذشته به صورت موقت آب شرب در شبکه آب شرب شهری و روستاهای همجوار برقرار شد و بعد از مدتی دوباره به شدت کاهش یافت.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com