رهبر انقلاب: سپاه بزرگترین سازمان ضدتروریتی جهان است
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های مهم فعالیت دشمن، مخدوش کردن چهره سپاه است‌، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگترین سازمان ضدتروریستی در همه‌ دنیاست.

رهبر انقلاب: باید مراقب باشیم در شناخت دشمن اشتباه نکنیم


پیش از دوران همه‌گیری کرونا، اعضای مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه همزمان با برگزاری نشست سالیانه خود با رهبر انقلاب دیدار داشتند و آخرین دیدار در مهر ماه ۱۳۹۸ با حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شده بود.

محورهای بیانات مقام معظم رهبری به شرح زیر است:

یکی از بخش‌های مهم فعالیت دشمن، مخدوش کردن چهره سپاه است. مخدوش کردن چهره بسیج است؛ چرا؟ چون سپاه جذاب است، بسیج جذاب است. این جذابیت آنها را نگران و سراسیمه می‌کند. مجبورند با خبر و شایعه دروغ و انواع و اقسام حیله‌ها و شگردها چهره سپاه را مخدوش کنند. می‌خواهند این الگوگیری و یادگیری‌ها و یارگیری‌ها وجود نداشته باشد.

تشکیل سپاه در ابتدای انقلاب یک پدیده‌ی منحصر به فرد در بین انقلاب‌های بزرگ تاریخ بود. در انقلاب‌های بزرگی مثل انقلاب فرانسه، انقلاب شوروی بلشویکی، گروه‌هایی پیدا شدند در اوایل انقلاب و به‌عنوان طرفداری از انقلاب سر بلند کردند، اقداماتی کردند لکن سپاه مطلقاً قابل مقایسه‌ی با آن گروه‌ها و آن جمعیت‌ها نبود. آنها ویرانگر بودند، خودسر بودند، بی‌انضباط بودند، بدون پایبندی به مبانی و اصول بودند. سپاه نه، سپاه از اول، از اول تشکیل، زیر نظر مرکزیت انقلاب تشکیل شد.

در همه جای کشور حضور داشت اما مرکزیت به معنای واقعی کلمه فرماندهی می‌کرد. از اول تشکیل سپاه افراد سپاه و عناصر سپاه برخوردار بودند از ارزشهای دین و انقلاب مثل ایثار، مثل فداکاری، مثل حضور جهادی دائمی، شبانه‌روزی، مثل اطاعت و تسلیم در مقابل امام بزرگوار، مطلقاً غیر از این دیده نشد ما از اول ناظر و حاضر بودیم.

در طول تاریخ کشور تا آنجایی که بنده اطلاع دارم نمی‌شناسیم هیچ مجموعه‌ی نظامی را که تا این حد برخوردار باشند از سلامت معنوی و اخلاقی و سیاسی.

سپاه، این پدیده‌ی بی‌نظیر استثنایی متوقف نشد؛ یعنی اینجور نبود که یک حرکتی را شروع کنند یک رشدی بکنند بعد متوقف بشوند نه، این تا امروز ادامه پیدا کرده به طوری که ما با گذشت حدود چهار دهه یک کانون عظیم و کاملاً مجهز دفاعی و نظامی را داریم، بزرگترین سازمان ضدّ تروریستی دنیا را داریم. امروز سپاه بزرگترین سازمان ضدّ تروریستی در همه‌ی دنیاست. یک سازمان مجهّز نظامی است. یک سازمان کارآمد و مستقلی است که کارهایی می‌تواند انجام دهد که خیلی از ارتش‌های بزرگ دنیا نمی‌توانند انجام دهند.

یکی از گرفتاری‌هایی که گاهی ما به آن مبتلا شدیم و باید مراقب باشیم به آن مبتلا نشویم این است که در شناخت دشمن اشتباه نکنیم. گاهی اوقات انسان در شناخت دشمن اشتباه می‌کند. امام رضوان‌الله‌علیه با آن «چشم بصیرت» - یعنی واقعاً هیچ تعبیری بهتر از این در مقابل آن فرد نمی‌توان گفت؛ بصیرت به معنای واقعی کلمه که نفوذ پیدا می‌کرد در لایه‌های پنهان و چیزهایی را می‌دید- گفت هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید.

اعتماد باید وجود داشته باشد، نمی‌گویم انتقاد نباشد؛ انتقاد همراه با اعتماد. می‌خواهند انتقاد کنند اشکال ندارد اما اعتماد داشته باشند. مسئولین دارند با اخلاص، با علاقمندی، با شوق، با توکل به خدا، با همه توان کار می‌کنند. اعتماد بشود به آنها، انتقاد هم اگر لازم بود بشود. من مخالفتی با انتقاد ندارم. اگر این راه را دنبال کردیم، و به حمدالله تا امروز دنبال شده و بعد از این هم به فضل و توفیق الهی دنبال خواهد شد، پیروزی بر دشمن قطعی است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir