رئیسی: توجه به حقوق زنان در جمهوری اسلامی در دنیا کم نظیر است
در دیدار دبیرکل سازمان ملل، رئیسی عدالت جنسیتی و توجه به حقوق زنان در جمهوری اسلامی ایران را در دنیا کم نظیر خواند و حضور چشمگیر زنان و دختران ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی را از مصادیق آن برشمرد.

آمادگی ایران برای گسترش صلح در جهان و قدردانی گوترش

 رئیس جمهور جلوگیری از زیاده‌خواهی سلطه‌طلبان را از جمله انتظارات مردم از سازمان ملل دانست و با بیان اینکه جنگ‌افروزی طبیعت قدرت‌های بزرگ است، اقدامات این سازمان برای جلوگیری از این رویه‌های خطرناک و مخل صلح و ثبات جهانی را ضروری خواند و بر آمادگی ایران در مشارکت برای گسترش صلح و امنیت در جهان و جلوگیری از ظلم به ملت‌ها تاکید کرد.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به نیویورک، با آقای «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های دبیرکل و دبیرخانه سازمان ملل، توجه به خواست ملت‌ها در اجرای عدالت، رفع تبعیض و فقر و همچنین امنیت پایدار را از جمله ماموریت‌ها و وظایف اصلی سازمان ملل برشمرد.

رئیسی جلوگیری از زیاده‌خواهی و سلطه‌طلبی را از جمله انتظارات مردم از این سازمان دانست و با بیان اینکه جنگ‌افروزی طبیعت قدرت‌های بزرگ و نظام سلطه است، اقدامات سازمان ملل برای جلوگیری از این رویه‌های خطرناک و مخل صلح و ثبات جهانی را ضروری خواند.

رئیس جمهور با اشاره به نگرانی کشورها در قبال آینده سیاسی و اجتماعی افغانستان، یمن و سوریه و همچنین تجزیه‌طلبی در آفریقا در سایه زیاده‌خواهی و قدرت‌طلبی نظام سلطه، نقش مهم سازمان ملل در جلوگیری از ظلم به مردم این کشورها را یادآور شد.

رئیسی با بیان اینکه بنای جمهوری اسلامی ایران همکاری با سازمان ملل است، بر آمادگی ایران در مشارکت برای گسترش صلح و امنیت در جهان و جلوگیری از ظلم به ملت‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین از دبیرکل سازمان ملل خواست اخبار مربوط به ایران را مستقیما و از مسیر درست و صحیح پیگیری و دریافت کند چرا که رسانه‌های تحت تاثیر نظام سلطه تصویر درستی از ایران ارائه نمی‌دهند.

رئیسی عدالت جنسیتی و توجه به حقوق زنان در جمهوری اسلامی ایران را در دنیا کم نظیر خواند و حضور چشمگیر زنان و دختران ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی را از مصادیق آن برشمرد.

«آنتونیو گوترش» نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقمندی به توسعه همکاری‌ها بین سازمان ملل و جمهوری اسلامی ایران، از ایجاد تحولات مثبت در مناسبات ایران و عربستان به عنوان دو کشور اثرگذار بر ثبات منطقه استقبال کرد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین ضمن تقدیر از نقش سازنده ایران در قبال تحولات یمن، بر حمایت این نهاد بین‌المللی از ابتکارات ایران برای پایان بخشیدن به بحران یمن تاکید کرد.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com